• Dino78

Hur Mycket Pensionssparar Ni varje månad?

Omröstning önskad av Whilda!

DIF i själ och hjärta
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur Mycket Pensionssparar Ni varje månad?
  • Whilda

Ni får gärna motivera Hur/ Vart ni sparar

• sara sofia

Jag sparar 200 kr/mån på ett pensionsspar. Resonerar som så att jag har många år kvar och vill inte sätta mer pengar NU på pension som jag ska ta om typ 35 - 40 år.

• dellelgarin

sparar 300 i månaden i ett säkert sparande med garanterat 3% avkastning, känns bra för mig.

Amorterar på huset 2000/månaden efterssom att halva är mitt så ser jag det som att jag sparar 1000 där oxå.

Är 25 år och har tänkt att höja med hundra kronor vart 5:e år.

• Bling1975

Sparar 2000:- / mån via mitt företag i pensionsparande via bank.

Jag ser inte riktigt mitt övriga sparande i aktier och fonder som pensionssparande, de pengarna kan jag ju komma åt imorgon om jag skulle behöva. Jag tycker det är bra att göra både och. Pensionssparandet är ju dessutom avdragsgillt till viss del.

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • dellelgarin
    dellelgarin skrev 2007-12-27 23:37:23 följande:
    sparar 300 i månaden i ett säkert sparande med garanterat 3% avkastning, känns bra för mig.Amorterar på huset 2000/månaden efterssom att halva är mitt så ser jag det som att jag sparar 1000 där oxå.Är 25 år och har tänkt att höja med hundra kronor vart 5:e år.
    Sparar "övrigt" över pensionen.
  • hanna 86

300:-/mån, med tanke på att jag endast är 21 så känns det lagom.
    Både jag och sambon täkte höja till 500:- inom ett par år.

• ming

Ingenting, eftersom jag vill inte låsa mina pengar tills jag är typ 65 år.
    Bättre att spara på andra sätt.

• timberhochmandie

Inte ett skit eftersom jag inte ens har pluggat färdigt ännu. Sparar 100 kr av mina snålt tilltagna CSN-pengar i fonder till what ever, och har i övrigt fullt sjå med att spara ihop något att leva på sista terminen när CSN-pengarna är slut...

• malin ulrika

Annat: $350 per månad, minst. Plus eventuella bonusar. Så det blir väl ca 2000 kronor ungefär.

Svar på tråden Hur Mycket Pensionssparar Ni varje månad?