slips till kortärmad skjorta?
Som rubriken lyder...
kan en kille ha slips till en kortärmad skjorta rent "vett & etikett"- mässigt...???
och är det snyggt?
jag är lite tveksam...
min sambo är helt övertygad att man kan ha det...
Som rubriken lyder...
kan en kille ha slips till en kortärmad skjorta rent "vett & etikett"- mässigt...???
och är det snyggt?
jag är lite tveksam...
min sambo är helt övertygad att man kan ha det...
På sommaren är det vanligt i Newe York - hur pass mycket ettikett dom har kan jag däremot inte svara för...
Nej fy, camping varning eller nörd...
Nä de är IKKE snyggt,typ "1980- Hej vill du köpa en damsugare" nä satsa på en långärmad eller skippa slipsen ..
Problemet ligger inte i att kombinera en kortärmad skjorta och slips, utan i att använda en kortärmad skjorta.
En kortärmad skjorta är _aldrig_ rätt till en formell klädsel (och med det menar jag en tillställning som kräver "Kavaj" eller finare klädsel) oavsett om du har en slips eller ej. En kortärmad skjorta är fritidsklädsel punkt slut. Och det känns inte så troligt att han skulle behöva något så strikt som slips till en fritidsklädsel...
Nu finns det ju män som svettas mycket och därmed fuskar med kortärmad skjorta under kavajen även till fest, och det kommer man ju då undan med så länge man inte tar av sig kavajen alls. Men det syns ju ändå att det inte sticker fram några skjortmanchetter, så det är ändå inte lyckat utan ser mest slarvigt ut. Sen finns det ju arbetsplatser där de har denna konstiga kombination med kortärmad skjorta och slips som arbetsuniform, men det är ju isf mer att betrakta som en "artistkostym" och har inget med klädkoder och verkliga etikettsregler att göra.
Mitt svar är enligt rådande etikettsregler. Vilka man givetvis kan strunta i om man vill, men det är det som är rätt..
tack för era svar! ska visa sambon :)