• Minimo

Åkpåse till större barn, tips

Hej
    Jag har en tjej på snart 2 år. Hon sover middag ute på dagis och nu tänkte jag köpa en ny. Det är lite svårt att se (kollar runt på nätbutiker) vilka som kan tänkas vara lite större och rymligare. Jag vill gärna ha en som man kan dra ihop upptill, som en sovsäck.

Hoppas på några tips!

• Svar på tråden Åkpåse till större barn, tips
  • Lola Jämtland

Köp en vanlig sovsäck helt enkelt.

Finns barnstorlekar oxå.

//nyårsångest
  • Axelina T

Vi hade samma problem när vi skulle hitta något lämligt för sonen att sova i på dagis. Hittade ingen större åkpåse utan löste det hela med att köpa en sovsäck istället. Här i stan fanns det två olika märken att välja mellan när det gällde lite varmare barnsovsäckar, Haglöfs och Marmot. Enligt säljaren så var det ingen skillnad på dem förutom priset. Vi köpten en Marmot och är jättenöjda med den. Visst är den lite lång men vi viker in den under honom så blir det lite extra mjukt att ligga på. Han sover i vanliga innekläder + mössa, fleecetröja och raggsockor och är hur varm som helst när han vaknar.

**Mamma till världens finaste Axel 051208**
  • MammaNova

Nova e runt 85 cm lång, har en segeråkpåse hemma och en brio tillhörande vagnen på förskolan. Fungerar mkt bra. Segern har dessutom en dragkedja längst ner så att man kan släppa ut fötterna om man vill ha den då de är ännu större.

• D med N och A

Vi har en Nomad åkpåse, inte jättestor men lite längre än de flesta andra. Min son som är 22 månader och stor/lång för sin ålder (han var 86 cm i juni, inte mätt sen dess) sover jättebra i sin ute i vagnen, gott om plats även med skor på (men sover gör han oftast i dubbla sockor). Snygg är den också, och kan dras åt runt huvudet precis som du vill ha det.

• Maggiepuh

Jag vet inte vad det är för märke på våran, men den är i manchestertyg (utsidan) och ull innuti. Han får plats i den upp över öronen och det finns gott om plats till nästa år oxå. Han blir 2 år i mars.

• Anirak

En okunnig undrar: Hur funkar åkpåsarna när det gäller att barnet ska sitta fast? Vi har kört med en fäll till nu(14 månader) och då når remmarna från briovagnen runt kroppen ändå. Men finns det remmar till åkpåsen?

• SatuSv

jag köpte idag en sovsäck(för barn) till dottern,Everest o det finns hål för selen i den,ser helt ut som en åkpåse,varm oxå.

• Miss Lau

Vi har också en sovsäck, fungerar superbra!

Svar på tråden Åkpåse till större barn, tips