• JwJw

Äggstockscysta?

Hej hej undrar om någon vet symtomen på äggstockscysta?

• Svar på tråden Äggstockscysta?
  • Emelie Losbäck

Hej , jag har haft mens värk idag , men nu har jag bara ont på högra sidan! Vet inte vad det kan vara ? Vet du? Det kanske är symptom på äggstockscysta?

• JwJw

Jo ja har haft sådär i 2 månader nu men nu i december har de känts mer va till Ungdomsmottagningen idag och förklarade hur det kändes och de sa att de kan vara en cysta .. ja har i stortsätt bara "ont" på vänster sida men de kan kännas lite i högra också men inte mycket... fick en tid den 15de januari men då kan de inte titta på ultraljud för de finns inte där så då ska dom skicka mig vidare :-/ så funderar seriöst på o gå till en privat klinik....

Emelie Losbäck skrev 2007-12-28 00:46:07 följande:

Hej , jag har haft mens värk idag , men nu har jag bara ont på högra sidan! Vet inte vad det kan vara ? Vet du? Det kanske är symptom på äggstockscysta?
  • Pinkstar

Jag har jätteproblem med äggstockscystor. Jag brukar känna att jag har dom genom att jag får fruktansvärt ont i äggstocken och blir svullen över den. Min senaste var stor som en apelsin. Jg tycker du skall gå till gynekologen och be dom göra ett VUL, då kan dom se direkt om det är en cysta du har. Annars kan det vara ägglossning. Min gynekolog sa att bara för att man har ont i äggstocen behöver det inte betyda att det är en cysta, många kvinnor kan få liknande symptom som vid mensvärk.
    Tänk oxå på att vissa preventivmedel så som p-piller,minipiller och p-stav ökar riksen för cystor.
    Men som sagt ring gyn o tjata på dem för det är ingen ideé att du går och är orolig.

• JwJw

hehe jorå jag va till gyn och det va ingen cysta iaf ja använder p-dator och känner och ser alltid på den när jag har ägglossning så de är varken de el mensvärk.. dom kunde inte förklara smärtan i äggstocken utan sa att de kan va tarmarna.... men ja tror faktiskt ja känner skillnad på tarmar och äggstock eftersom ja varje månad känner ägglossningen.... dom sa att de kunde va blindtarmen som spöka också men men inget hitta dom o allt såg bra ut så ja e nöjd iaf man gick ju nästan med tankar om att man skulle vara steril el nått ^^

Pinkstar skrev 2007-12-28 03:29:33 följande:
    Jag har jätteproblem med äggstockscystor. Jag brukar känna att jag har dom genom att jag får fruktansvärt ont i äggstocken och blir svullen över den. Min senaste var stor som en apelsin. Jg tycker du skall gå till gynekologen och be dom göra ett VUL, då kan dom se direkt om det är en cysta du har. Annars kan det vara ägglossning. Min gynekolog sa att bara för att man har ont i äggstocen behöver det inte betyda att det är en cysta, många kvinnor kan få liknande symptom som vid mensvärk.Tänk oxå på att vissa preventivmedel så som p-piller,minipiller och p-stav ökar riksen för cystor.Men som sagt ring gyn o tjata på dem för det är ingen ideé att du går och är orolig.
  • Ariel o Melodys Mom

Har en just nu och det gör ont i högra äggstocken! Aj!

Svar på tråden Äggstockscysta?