student ekonomi
Hur ser den ut egentligen.
Hur mkt får man ut på 100% studier?
Jobbar ni extra??
Sommarlov,jullov???
Hur ser den ut egentligen.
Hur mkt får man ut på 100% studier?
Jobbar ni extra??
Sommarlov,jullov???
Fullt lån + bidrag 6916 kr/mån.
Jag jobbar inte extra och lever på sparade pengar under sommaren.
får också 6916 i månaden. jobbar extra också men eftersom jag inte har så mycket jobb i sommar så lägger jag undan lönen och en del på lånet som jag kan ha i sommar. det är dock kärvt med 6900 i månaden. får pengar av sambon och mina föärdrar men går back ändå.
Får ut 6900kr av CSN. Både jag och sambon jobbar extra, annars skulle det bli tufft.
Hej!
Får ut 6900 och jobbar textra som ger ca 2200 i fast lön månaden. Sköter även utskick ett par timmar i veckan och dessa timmar sparar jag och tar ut 2 ggr per år, till jul och sommaren. Brukar bli 5000-6000/gång.
Har inget sommarjobb men ska läsa en sommarkurs. Om jag inte läser denna kurs får vi leva på sambons lön men det har vi gjort förr och det funkar. Men då är det verkligen slut på pengar n
Hej!
Får ut 6900 och jobbar textra som ger ca 2200 i fast lön månaden. Sköter även utskick ett par timmar i veckan och dessa timmar sparar jag och tar ut 2 ggr per år, till jul och sommaren. Brukar bli 5000-6000/gång.
Har inget sommarjobb men ska läsa en sommarkurs. Om jag inte läser denna kurs får vi leva på sambons lön men det har vi gjort förr och det funkar. Men då är det verkligen slut på pengar n
Hejsan!
Vi är två personer och såhär ser vår ekonomi ut:
Inkomst:
A= 6900
E=6900
Ibland extrajobb E= 2000
Ibland extrajobb A= 1000-2500
Men total inkomst är: ca 14000
Utgifter:
Hyra= 4700
Telefon= sätter undan 500 varje månad
Mobilräkning= ca 300 för båda
Mat= 2500
Bensin= 500
Försäkringar, tidning, TV-licens= min man som sköter ekonomin men gissar på runt 5-600
Sedan tar vi det som blir kvar, drar bort 4000 och sätter in resten på olika sparkonton.
Summa sumarum är att vi varje månad har 3500-4000 till nöjen, kläder, kurslitteratur etc.
Samt oftast sparar 1000-1500 per månad.
Jag tar fullt lån och bidrag, jobbar extra men det varierar från 500 till 2000 i månaden beroende på hur mycket jobb det finns eller hur mycket jag hinner plugga.
5000 går till räkningar varje månad. 300 till sparande sen betalar sambon alla övriga utgifter som mat, bensin, kläder etc.
Jag jobbar på somrarna och får ut ca 12000 efter skatt så då försöker jag spara lite.
Och ibland säljer jag grejer på tradera