• Fru Snorkfröken

Bra flyttfirma i Stockholm?

Kan någon av er rekommendera en bra & pålitlig flyttfirma som inte kostar multum?

Jag har fått ett pris på ca. 16 000 för flyttning inkl. ned & uppackning & flytt av piano - mycket frestande men detta tycker jag är för mycket pengar.

• Svar på tråden Bra flyttfirma i Stockholm?
  • PrincessOfIce

Behöver ni verkligen både ner och uppackning?
    Kan ni inte packa och packa upp själva?
    Det enda ni behöver hjälp med är ju själva flytten av saker så kan man ju packa och packa upp själva..
    Vet dock inte något flyttbolag då vi brukar hyra en bil från en bensinmack och anlita släkt och vänner som bärhjälp...
    På så sätt blir det nästan gratis.. Det är bara bilkostnad..

• Fru Snorkfröken

Vi brukar också anlita kamrater & hyra bensinmacksbil. Problemet denna gång är bara att vännerna är äldre, pianot jäkligt tungt (vill inte att någon skall skada sig) plus att vi flyttar mindre än en månad innan BF - jag vill stressa upp mig och anstränga mig så lite som möjligt. Jag insåg nu vid städning och upprensning inför lägenhetsvisning som varit nu 2 månader innan BF, att en hel flytt kommer att bli mycket jobbig!

Någon?

• Isolde

Stadsbud kan rekommenderas. Vi använde oss av de på Döbelnsgatan, men de finns på ett till ställe. Nu kommer jag inte ihåg riktigt vad det kostade, för det var ett tag sedan, men de var bland de billigaste när jag ringde runt. Men vi skötte packningen själva.

Det bästa tipset är förstås att använda sig av Gula sidorna och ringa runt och be om prisförslag. Kolla att de har försäkring, bara!

• Fam

Hej

Jag fick tips om Bromma Express AB från en kompis, och är absolut helnöjd. Jag är glad att kunna rekommendera dem. Trevliga, effektiva, fokuserade ... Telefonnummer: 08-36 33 32

Tog inte mycket betalt (men vi packade själva) och försökte inte avrunda uppåt eller ngt sådant. Man får låna kartonger, det ingick i priset - och fick dem utkörda+hämtade för 500 kr/extra. Det tjatade inte heller om att få tillbaka kartongerna, utan vi kunde i lugn och ro tömma den när vi hade tid. Och för de sista kartongerna var det säkert 6 månader.

Box 223, 161 26 BROMMA 08-36 33 32

• milimina

vi anlitade A-J Express när vi flyttade för 1½ månad sedan och förutom det jättebra priset var de proffsiga och trevliga så jag rekommenderar dem varmt!
    vi hade delvis hjälp med nedpackning (kök&porslin), flytthjälp och flyttstäd som ingick i priset och vi var nöjda med allt!!

• Sweetlip

Vi ska åxå flytta om en månad, hoppas vi! Har någon erfarenhet från MEX flyttfirma? De tar "bara" 900 kr /h (under helgen) för lastbil + 2 man, men man har ju hört talas om flyttlass som tar hur lång tid som helst när de jobbar per timme. Vi tänkte packa själv och bära ner, men låta dem bära upp (tre trappor INGEN hiss!)

Lastbilen rymmer 18 m2, nu när jag börjat kolla runt tycker jag det låter lite. Någon som har erfarenhet av lastbilsstorlekar? Vi bor nu två pers i en 1,5:a och ska försöka sälja av lite möbler innan.

• Susann

Vi anlitade A-J Express-Service AB 08-7390146 suveräna killar.
    Hjälpte även till med flyttstäd bara+

Svar på tråden Bra flyttfirma i Stockholm?