• Meus Veritas

Ikea chatt *logg* ehhhh tack för hjälpen........

Ikea:
      Linda Jag:
     hej jag letar efter kuddfodral till eran kudde inner som är 72 x 72 >> hittar bara två fula saker, ni har ju haft flera vad har hänt med dom? Ikea:
     Hej! Du ska få prata med avdelningen som har hand om kuddfodral Jag:
     ok Ikea:
     Vilket varuhus ska du besöka? Jag:
     linköping eller online >> HIttar bara lydia och hulda till 72 x 72 ni har haft andra juh, ingen av dom funkar i ett barnrum o hur kan man bara ha två alternativ till en kudde? Ikea
     I Linköping finns det precis som du skriver Lydia och Hulda. >> Sen finns det bara ett kelimfodral också. Jag:
     vad är det? Ikea
     Det kommer kanske in fler längre fram. Jag:
     finns det andra kuddfodral i andra varuhus som man kan skicka efter? Ikea:
     Det är i ull och bomull, man kan säga typ som en äkta matta, men i kuddfodral istället. >> Kanske inget man har i barnrum... Jag:
     men varför har ni tagit bort en del kuddfodral o minskat antalet till två i ert sortiment? >> Så nu ska jag alltså sitta här med fyra stora kuddar o vänta på att ni ska ta fram nya kuddfodral? Ikea:
     Jag vet inte det, vi har även kuddfodral som är 65x65. Jag:
     det hjälper väl inte mig jag har ju fyra kuddar som är 72 x 72 Ikea:
     Nä, det förstår jag, men jag menar att de satsar även på det måttet. Jag:
     ja det finns massor till 65 kudden varför inte satsa lite mer på 72 om man nu ska sälja den >> Tack för din tid ialla fall

Ja vad säger man...........tack för hjälpen eller vad?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-28 12:19:29:
    DET BLEV RÖRIGT LÄS HÄR ISTÄLLET

Ikea:Linda

Jag:hej jag letar efter kuddfodral till eran kudde inner som är 72 x 72 >> hittar bara två fula saker, ni har ju haft flera vad har hänt med dom?

Ikea:Hej! Du ska få prata med avdelningen som har hand om kuddfodral

Jag:ok

Ikea:Vilket varuhus ska du besöka?

Jag:linköping eller online HIttar bara lydia och hulda till 72 x 72 ni har haft andra juh, ingen av dom funkar i ett barnrum o hur kan man bara ha två alternativ till en kudde?

Ikea:I Linköping finns det precis som du skriver Lydia och Hulda. Sen finns det bara ett kelimfodral också.

Jag:vad är det?

Ikea: Det kommer kanske in fler längre fram.

Jag:finns det andra kuddfodral i andra varuhus som man kan skicka efter?

Ikea:Det är i ull och bomull, man kan säga typ som en äkta matta, men i kuddfodral istället. Kanske inget man har i barnrum...

Jag:men varför har ni tagit bort en del kuddfodral o minskat antalet till två i ert sortiment? Så nu ska jag alltså sitta här med fyra stora kuddar o vänta på att ni ska ta fram nya kuddfodral?

Ikea:Jag vet inte det, vi har även kuddfodral som är 65x65.

Jag:det hjälper väl inte mig jag har ju fyra kuddar som är 72 x 72

Ikea:Nä, det förstår jag, men jag menar att de satsar även på det måttet.

Jag:ja det finns massor till 65 kudden varför inte satsa lite mer på 72 om man nu ska sälja den >> Tack för din tid ialla fall

• Svar på tråden Ikea chatt *logg* ehhhh tack för hjälpen........
  • Fru U

typ *s*

Eller som jag som kollade online att varan skulle finnas i lager i min ikeabutik och när jag kommer dit får jag bara ett snorkigt svar att nej, det finns inte för det ligger inga där den varan ska ligga (punkt slut) Förvånad

Live and let live
  • Atjo

Jag tyckte nog att den som hjälpte dig gjorde sitt bästa. Om nu inte IKEA har de kuddfodral som du söker finns det ju faktiskt en uppsjö av andra butiker att välja mellan. Någonstans där ute i världsrymden finns säkert kuddfodral som passar dina 72x72 cm stora kuddar.

• huge smile

Tja, vad hade du väntat dig att h*n skulle svara? Att IKEA genast ska producera 30 nya kuddfodral bara för att en kund frågat efter dem? Människan i chatten kan ju inte påverka vilka varor som tillverkas.

• Meus Veritas

Nu var det ju inte så att jag förväntade mig att de skulle producera nya kuddfodral utan undrade varför de tagit bort dom. O om ni inte ser det roliga i konversationen och ironin så behöver nu ju inte kommentera.

• huge smile
    Meus Veritas skrev 2007-12-29 11:02:56 följande:
    Nu var det ju inte så att jag förväntade mig att de skulle producera nya kuddfodral utan undrade varför de tagit bort dom. O om ni inte ser det roliga i konversationen och ironin så behöver nu ju inte kommentera.
    Men hur skulle kundbetjäningspersonalen kunna veta varför IKEA-koncernen tagit bort just de kuddfodralen ur produktion? Det enda roliga i konversationen tycker jag är din attityd.

Men ursäkta att jag svarade i din tråd, jag visste inte att den bara var till för folk som håller med dig.

*tassar försynt ut ur tråden*
Svar på tråden Ikea chatt *logg* ehhhh tack för hjälpen........