• Smuliz

Kräkits i en vecka nu

och är i v.18 Är det normalt? Finns det fler som gör det? Får nämligen inte tag på nån inne på spec. mödravården nu...

• Svar på tråden Kräkits i en vecka nu
  • Carisma95

1 vecka...? I sträck eller vad menar du?

A stumble may prevent a fall....
  • Smuliz

ja. en gång om dagen sen i fredags... Illamåendet kommer efter jag ätit nåt.

• Carisma95
    Smuliz skrev 2007-12-28 12:46:20 följande:
    ja. en gång om dagen sen i fredags... Illamåendet kommer efter jag ätit nåt.
    Det är nog inte ovanligt att spy i v.18
    (Gör det själv) Har spytt nästan dagligen i 11 veckor nu så... 
  • Smuliz

Ok, jag är så himla orolig att det ska vara nåt. Spydde inte alls förra graviditeten. Och inga av mina vänner har spytt så här sent, deras var över i v.13 ca.

Jag känner inte av något heller. GÖr du det?

Usch va nojjig man kan bli när man är gravid då

• Nanne84

Jag kräks fortfarande en gång om dagen (minst) och är i v. 19 nu. Kräktes mellan 5-10 ggr fram till v. 15

• Carisma95
    Smuliz skrev 2007-12-28 12:53:04 följande:
    Ok, jag är så himla orolig att det ska vara nåt. Spydde inte alls förra graviditeten. Och inga av mina vänner har spytt så här sent, deras var över i v.13 ca.Jag känner inte av något heller. GÖr du det?Usch va nojjig man kan bli när man är gravid då
    Känner av? Bebisen menar du? Har känt någon enstaka puff som jag TROR är sparkar, men är osäker. Ska på UL på onsdag.

Det är säkert ingen fara. En del spyr hela graviditeten utan att det är något konstigt.
    Och vad gäller känna sparkar så beror det på hur livmodern sitter. Är den i framvägg kan det dröja till efter v.20 innan man känner nåt.
Svar på tråden Kräkits i en vecka nu