• AnnikaAndersson

Krabi el Koh lanta??

Funderar på att resa till Thialand m familjen!! men var ska man åka?? har varit Phuket vill till nått annat ställe.... funderar då på Krabi el Koh lanta!! e de nån som har nån rekometation o något av ställena?? m tanke på resa dit?? alltså åka yttligare båt el buss??? stränder el måsta man ta badbåt?? barnvänlighet?? tillgång till att handla blöjor mm.... ect tack på förhand!!!

• Svar på tråden Krabi el Koh lanta??
  • Miisen92

Åk till Hua Hin, en bit utanför Bangkok.

Fick åka 3 timmar med buss från Bangkok till Hua Hin, men vi fick en egen liten buss för familjen.

Bor ni på City Beach Resort i Hua Hin är det inte ens en kilometer till stranden.

Sen kan man åka på massa utflykter t.ex. till The Elephant Village (där kan man rida på elefanter), Apberget (Finns fullt av söta apor över allt), Nationalparken (lite långt att gå bara) och Koh Talou (en underbart fin och mysig ö, man kan även övernatta där).

Jag tyckte iaf att det var otroligt mysigt i Hua Hin, nere på stranden fick man hyra en stol under dagen och man fick service hela tiden. Två som jobbade där hette Mott och Fodo, du kan ju hälsa dom om ni nu åker dit ;)

• Marie IE B

Koh Lanta sägs vara bland de mest barnvänliga platserna då med tanke på stränderna och baden. Själv har jag Krabi som min klara favorit men kruxet där är att man måste åka båt, 10-30 min, för att ta sig till de flesta och de bästa stränderna. Beroende på hur stora barnen är kan ju det vara lite omständligt.

• Agni

Inget av det, åk till Kanarieöarna istället
    Vill man verkligen se och uppleva det genuina och vackra Thailand så svarar jag nåt helt annat... Bangkok, Pattaya, Sattahip, Ban Phe, Koh Samet, Koh Chang, Mae Pim eller Rayong.

Jag är så jävla grym
  • Marie IE B

Framför allt Phuket men även t ex Hua Hin och Koh Samui kan jag hålla med att det påminner om Kanarieöarna men Krabi känns orättvist att jämföra med det. Nu är det visserligen tre år sedan vi var där men åker igen i mars och hoppas det är samma gamla Krabi vi får återse.

• sweet n sour

det går direktflyg till krabi från sverige, annars tar man sig dit på ett par timmar från phuket. koh lanta är väldigt lugnt och barnvänligt, för lugnt för vissa kanske. men det är också en svenskö, tror nog det är fler svenskar procentuellt sett på koh lanta än här på phuket. för att ta sig till lanta är det närmare också att ta flyget till krabi och ta sig vidare därifrån.

runt krabi finns det fler möjligheter att välja på, vill man ha det lite livligare, ta det lugnt så väljer man olika stränder och områden, vill man variera sig så går det ju faktiskt att kombinera olika ställen också!

• LAMadde

Krabi.. eller som nån annan sa: Hua Hin. Eller varför inte Koh Samui? Gillade inte alls Koh Lanta när ja va där för nåra år sen, hamna absolut längst ner på min lista av de ställen vi besökte under 10v. i asien. Lite väl lugnt för min smak..

• annasoneborg

jag skulle inte heller rekomendera den sidan, andra sidan är mycket bättre enligt min smak(Södra).
    ta flyget från bkk till koh samui bo där ett tag sen båten till Koh toa och kopangang (vet ej stavningen=))och sen åker ni in till fast landet och bor i hua hin ett tag. Finns till och med färdiga turer för den svängen dom säljer det överallt. Sen tar ni en privat taxi från hua hin till bkk igen.
    hoppas ni får en bra resa iaf/ anna

Svar på tråden Krabi el Koh lanta??