• WhiteTrash

Hur stavas "färg" på engelska??

Alltså Colour?
    Eller Coulor?
    Eller Color (som min dator säger men som jag tycker är jättegalet)
    Förvånad

• Svar på tråden Hur stavas "färg" på engelska??
  • thessires

Amerikansk stavning = color
    Brittisk stavning = colour

Du kan ändra stavningshjälp i word till brittisk engelska om du föredrar det

• WhiteTrash

Ah, tack! Föredrar helt klart den brittiska varianten

• Vitsippa75

Det ena är amerikanska och det andra är brittiska. Så oavsett vilket du väljer så blir det rätt. Jag tror color är färg på brittisk engelska och colour är amerikanska.

Kram

• thessires

Tvärtom

Vitsippa75 skrev 2007-12-28 15:09:01 följande:
    Det ena är amerikanska och det andra är brittiska. Så oavsett vilket du väljer så blir det rätt. Jag tror color är färg på brittisk engelska och colour är amerikanska.Kram
  • Biene

thessires har rätt. Colour är på britisk engelska och color är på amerikansk engelska.

• etanol
    thessires skrev 2007-12-28 15:04:24 följande:
    Amerikansk stavning = colorBrittisk stavning = colourDu kan ändra stavningshjälp i word till brittisk engelska om du föredrar det
    Det är dagen s sanning, även om jag har fler sanningar åt vissa andra på fl, som är lika sanna...annan historia...(ryser åt vissa andra på fl som inte kommit längre)

*muttrar irriterat och återgår till arbetet*
  • thessires

Va??? Nu blir jag nyfiken... berätta!!

etanol skrev 2007-12-28 17:26:22 följande:
    Det är dagen s sanning, även om jag har fler sanningar åt vissa andra på fl, som är lika sanna...annan historia...(ryser åt vissa andra på fl som inte kommit längre)*muttrar irriterat och återgår till arbetet*
  • thessires

Okej.. väntar med spänning!!!!

Svar på tråden Hur stavas "färg" på engelska??