nån som har varit på Korfu?
Vad tyckte ni? Jag och älsklingen har just bokat resa till början på juni...
Vad tyckte ni? Jag och älsklingen har just bokat resa till början på juni...
Har varit där i en by som heter kassiopi som tyvärr inte finns att åka till längre.
Jag älskar korfu det är min favorit ö helt klart.
Men ställena som man kan åka till nu dassia och gouvia tycker jag peronligen inte verka så himmla kul.
kanon ö om du tar dig runt med moppe eller bil,vi bodde i gouvia och den lilla uppbyggda byn ( för turister) var väl inget att hurra för .men vi strosa och åt på kvällarna men sedan om dagarna så for vi omkring..ni får inte missa
Mirtiotissa beach...kanon ställe för övrigt en nudist strand /textil halva ...den finaste beachen på korfu
Var på Korfu -95... åren går. Bodde i Dassia som var helt ok.
Korfu stad är (var) jättemysigt, liksom utflykterna till Kassiopi och Paleokatritsa (stavning?) så det är kul att ta sig runt på vackra och gröna Korfu.
Har för mig att det fanns en ort i norr som hette Sidari också med bra bad... även om stranden inte var så vit och fin där som jag minns det utan mer brun i tonen.
Vi var där i två veckor och det fanns saker att göra för att inte bli uttråkad, bl.a. var vi på en fantastisk båttur till grannöarna; Paxos och Antipaxos där vattnet hade en ljuuuuvlig turkos färg och var kristallklart!
Oj jag var där 1990! Bodde i Gouvia som var helt okej, litet ställe med stenig strand men väldigt trevligt folk och god mat! Vi gjorde en massa roliga dagsresor med Ving, bl a båtfärd, jeep-safari och så nån bussresa till något kloster bl a. Vet förstås inte hur det ser ut där nu och hur det är men Korfu var iallafall 1990 en otroligt fin liten grön ö!
Vi ska bo i Gouvia, det är egentligen inte vårat drömboende eftersom vi inte vill bo i värsta turistorten men nu var den billigast och jag tror det blir okej. Och vi vill "turista" lite eftersom pojkvännens pappa är från Grekland och de har hus och så där (fast i en by nån annanstans där det tar typ 30 minuter att åka bil till stranden - inte riktigt det vi vill på semestern!).
Hans pappa som ju bott i Grekland säger att Krofu är jättevackert, men det var länge sedan han var där. Det jag är orolig för är att det ska vara förstört av turismen.. och det verkar det ju som att det är lite. Men jag tror nog vi får det bra ändå. En strand och en sol räcker långt. Och lite grekisk mat. Är det dyrt att äta där? Så fort det är massa turister stiger ju priserna....
Vi var på Korfu i slutet av augusti 2003 reste ospec med Ving och hamnade (tack och lov) i Kassiopi. Vi hyrde vespa som vi åkte runt på, mest till olika stränder men även till Korfu stad som är en väldigt vacker stad. Kan rekommendera en tur i den stora fästningen. Nackdelen med Korfu tycker jag är att den inte känns särskilt grekisk, snarare mer italiensk vilket i och för sig inte är fel det heller. Vi har även varit på Kreta och på Thassos och det är två öar jag hellre åker tillbaka till än till Korfu.
hyra vespa är det som pojkvännens pappa också råder oss till. Frågan är om man vågar åka i Grekland med tanke på hur de kör?
vad kostar en middag ungefär?
Marie IE B skrev 2007-12-29 13:00:57 följande:
Vi var också inne på Korfu men det blir Samos för vår del, åker också i början av juni. Känns så skönt att ha det bokat så man har något att se fram emot när det är så ruskigt väder ute!
Ingen fara alls att hyra fordon...full försäkring gäller oftas
ang maten så får du en grillrätt från 7euro ovh uppåt
med middag för 2 och dryck så får du räkna med 18 Euro ungefär ,inte allt så billigt som det var förut,,
oj de lät dyrt..
jag o sambon käkade för typ 13 euro för båda två med både varmrätt och förrätt plus öl
pinkstar: när var ni där eller I Grekland?
när vi var i sep ¨så betala vi alltid tunt det priset och då åt vi oftas sovlaki eller någon grill rätt
vi va där i juni fast vi va på kreta och jag har varit på massa öar..iofs brukar vi käka på ett hål i väggen lixom hehe där alla greker äter.. då blir det billigare o godare ..
ja absolut..vi köpte med oss en greksallad och 2gyros för 8 euro så det stämmer...
men en varm rätt får du ju ge lite mera för
även grekerna äter ju varm mat...
vi betalade som sagt aldrig mer ca16 euro som dyrast.