• Ankissen

Tappat bort mitt slutbetyg

Jag har, sen jag tog studenten för tio år sen, flyttat minst fem gånger och har lyckats tappa bort mitt studentbetyg. Jag måste haft det för fyra år sen när jag sökte och fick mitt nuvarande jobb, men två flytter senare är det borta. Vad ska jag ta mig till?!

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Svar på tråden Tappat bort mitt slutbetyg
  • Whilda

Ring din gymnasieskola, ofta har de kvar betygen i sina arkiv.

• HeddaBigBum

Kan du inte kontakta ditt gymnasium och få ett nytt utskrivet. Jag vet att jag fått ett översatt till engelska några år efter studenten...

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Freida

Du kan beställa nytt från din gymnasieskola...

• Birgitta2
    Ankissen skrev 2007-12-28 18:22:24 följande:
    Kan man det fast det gått tio år?
    Japp
  • Göteborg
    Ankissen skrev 2007-12-28 18:22:24 följande:
    Kan man det fast det gått tio år?
    Jag gjorde det! Lycka till
    Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • Ankissen

Låter skönt! Jag får ringa igen så snart skolorna öppnar igen efter julen då!

• LillaLinan
    Ankissen skrev 2007-12-29 13:56:35 följande:
    Låter skönt! Jag får ringa igen så snart skolorna öppnar igen efter julen då!
    Gör det! Vet många som beställt nya betyg. sj har jag beställt 2 nya gymnasiebetyg fast det va typ 5-8 år sedan
  • presens konjunktiv

Kan du inte beställa från skolan så borde de veta vart du kan vända dig. Min skola skickar alla betyg till stadsarkivet efter ett visst antal år. (Färre än tio.)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
  • ashera

Det borde inte vara några problem, min sambo lyckades få tag i sina grundskolebetyg (alltså 9:ans slutbetyg) när det var ca 18 år efter att han gått ut.

• Ankissen

Haha! Jag ringde skolan idag och blev vidarebefordrad till kommunarkivet! Det var dock ingen där så jag blev ombedd att lämna namn och nummer på en svarare så skulle arkivet ringa upp. Det ska nog inte vara några problem alltså.

Det är bara det att man känner sig så lastgammal när ens betyg arkiverats!!!

Svar på tråden Tappat bort mitt slutbetyg