• eilema

Hur snabbt går överföring mellan sparbanken och swedbank?

Sparbanken Finn finns en bank som heter, är det en annan bank är swedbank? Swedbank hetter ju föreningssparbanken innan och deras logga är samma ek som swedbank.

Är det skilda banker, alltså det tar en bankdag innan överföringen görs, eller går det direkt?

• Svar på tråden Hur snabbt går överföring mellan sparbanken och swedbank?
  • Ex ungue leonem
    eilema skrev 2007-12-28 19:04:03 följande:
    Sparbanken Finn finns en bank som heter, är det en annan bank är swedbank? Swedbank hetter ju föreningssparbanken innan och deras logga är samma ek som swedbank. Är det skilda banker, alltså det tar en bankdag innan överföringen görs, eller går det direkt?
    Det tar ett par el 2-3 vardagar/bankdagar minst.
    På klon känner man lejonet
  • Anmäld

jag tror det går direkt, men om det inte anses som samma bank så kommer pengarna in samma dag om du för över dom INNAN kl 13:00 annars kommer dom in nästa dag

• Ex ungue leonem
    Anmäld skrev 2007-12-28 19:09:00 följande:
    jag tror det går direkt, men om det inte anses som samma bank så kommer pengarna in samma dag om du för över dom INNAN kl 13:00 annars kommer dom in nästa dag
    Har du swedbank/sparbanken och har provat? Det har jag
    På klon känner man lejonet
  • mjukisvicki

det går på en gång. viserligen är den där sparbanken en fri bank men tillhör ändå samma system som swedbank. jag och min mamma för över ofta och det går på en gång. jag har västra mälardalens sparbank och mamma har swedbank

• inze

Jag har också en fristående sparbank men internetbanken tillhör samma system som Swedbank- Det står Swedbank och Sparbankerna på min inloggningssida men min banks namn och logga när jag väl loggat in och jag kan skicka eller få pengar direkt från Swedbank och/eller andra sparbanker.

• eilema

Det stämmer! Likadant när man ringer telefonbanken "Välkommen till telefonbanken för swedbank och sparbankens kunder. Kom ihåg att alltid avsluta med fyrkant."

Men, vi testade nu och det funkade inte tyvärr.. Beror nog kanske på vilken sparbank man har!

inze skrev 2007-12-28 21:30:23 följande:
    Jag har också en fristående sparbank men internetbanken tillhör samma system som Swedbank- Det står Swedbank och Sparbankerna på min inloggningssida men min banks namn och logga när jag väl loggat in och jag kan skicka eller få pengar direkt från Swedbank och/eller andra sparbanker.
  • sommartorpet

Sparbaken Finn har absolut ingenting med Swedbank att göra. Det finns ju en hel del mindre banker som visserligen är fristående sparbanker men som ändå har ett samarbete med Swedbank men Sparbaken Finn tillhör inte dem. Det är en helt egen bank utan koppling till någon annan storbank utan en lokal egen bank som har behållit sin närhet till sina kunder,

För att sedan svara på de egentliga frågan så finns pengarna hos mottagaren senast dagen efter och ev redan samma dag beroende på när du gör överföringen. Om det nu är från Finn du ska överföra och väljer tidpunkten snarast så finns pengarna hos mottagare

Samma dag efter kl 13 om du gör överföringen innan kl 12
    Samma dag på eftermiddag/kväll om du gör överföringen mellan kl 12-15
    På kvällen alt nästa morgon om du gör överföringen efter kl 15.

• lillalillalillamysan

Kunde inte sagt det bättre själv! Kanske hittat en kollega?

sommartorpet skrev 2007-12-31 13:59:22 följande:
    Sparbaken Finn har absolut ingenting med Swedbank att göra. Det finns ju en hel del mindre banker som visserligen är fristående sparbanker men som ändå har ett samarbete med Swedbank men Sparbaken Finn tillhör inte dem. Det är en helt egen bank utan koppling till någon annan storbank utan en lokal egen bank som har behållit sin närhet till sina kunder,För att sedan svara på de egentliga frågan så finns pengarna hos mottagaren senast dagen efter och ev redan samma dag beroende på när du gör överföringen. Om det nu är från Finn du ska överföra och väljer tidpunkten snarast så finns pengarna hos mottagareSamma dag efter kl 13 om du gör överföringen innan kl 12Samma dag på eftermiddag/kväll om du gör överföringen mellan kl 12-15På kvällen alt nästa morgon om du gör överföringen efter kl 15.
Svar på tråden Hur snabbt går överföring mellan sparbanken och swedbank?