• Anonym (Vill igen)

Försöker bli gravid efter abort, fler???

Finns det fler i vår situation???
    Gjorde en abort i våras och nu försöker vi bli gravida men det vill inte ta sig. 
    Har en liten tjej på 15 månader och då tog det sig på 1a försöket.
    När vi gjorde aborten fanns det ingen tvekan om att det var så vi skulle göra. Vi var inte alls beredda på att få ett till barn så tätt och blev verkligen chockade över graviditeten. Men nu börjar jag känna ånger, tänk om vi inte får fler barn....

• Svar på tråden Försöker bli gravid efter abort, fler???
  • Anonym (x)

Jag förstår dig! Gjorde en abort i höstas, var inte alls redo, ville inte ens ha fler barn (har redan tre)
    Har faktiskt ångrat mig nu, så vi skall börja försöka snart igen. Men jag har fått sån fruktansvärd mens efter aborten, så jag funderar också på om något är fel.
    Lycka till!

• Anonym

Hej. jag är i samma situation har gjort abort och den grav kom på första försöket. Nu har vi försökt sedan maj och inget har hänt. Börjar bli väldigt nervös och orolig.. HAr varit på en vanlig gyn undersökning och han sa att allt såg bra ut. Men varför händer det inget då.. Usch mår väldigt dåligt över detta tänk om jag aldrig kan få barn nu och så valde jag bort det enda barnet kan kanske kunde få..

• Disis

men...... ska det vara svårare att bli gravid efter en abort eller????

• Anonym (x)

Nej,det tror jag inte.
    Ibland känns det som om det är ett straff för vad man gjort.

• Anonym (Vill igen)
    Anonym (x) skrev 2007-12-29 10:46:17 följande:
    Nej,det tror jag inte.Ibland känns det som om det är ett straff för vad man gjort.
    Precis så känner jag! Det känns ibland som ett straff..

Känner mig oxå stressad pga av SGI. "Måste" ju bli gravid innan dottern är 1 år o 9 månader om jag ska få samma SGI.
  • MansonDust

Mycket ska stämma för att man ska bli gravid. En abort gör dej inte mindre fertil.

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • Anonym

Jag hade rester kvar i livmodern efter aborten så jag fick antibiotika och åkte in och skrapades nu är jag så j*vla orolig för att det kanske har blivit ärrbildningar på livmodern det är kanske därför jag inte blir gravid.. Hur vanligt är det att man får ärr på livmodern efter skrapning och kan man se det på vanligt vul?

• Anonym ((e))

hej.
    jag förstår dig, jag gjorde en abort i dec 06 som jag ångra och efter de tog de tills agu 07 innan jag blev gravid. så de behöver inte vara något fel

• Anonym

Jag fick barn 92 och 94 och blev då gravid blixtsnabbt. Gjorde abort 2000 + 2004. Försökte bli gravid 2005. Dröjde ett år + att jag fick äta pergotime. Men förmodligen hade det med min ålder och strul med ägglossn att göra. Fick sen en bebis 07. Lycka till!

• Anonym

Min mens cykel har blivit längre efter min abort. Innan aborten var den på 28 dagar nu är den på 32 hur kommer det sig.. Är det ngt fel på mig?

Svar på tråden Försöker bli gravid efter abort, fler???