• jordnöten

Liten resesäng???

Ska åka till Thailand med vår 12-månaders. Kommer åka runt en hel del. Funderar på om någon har något bra tips på resesäng att ta med??? Måsta vara en liten smidig sak. Finns inte en chans att vi släpar runt på en stor och tung.
    Tacksam för tips!!

• Svar på tråden Liten resesäng???
  • Sabre135

Är ganska säker på att det var just den Pogy som fick uruselt resultat i ett test. Den välter om barnet reser sig upp och lutar sig mot väggen. Ska leta upp det....

Här är länk till artikeln.
    http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=16869

Finns en pdf med testresultatet som man kan ladda ned. I den ser man att Pogy var sämst i test medan en modell från Babybjörn var bäst. Även den ser ganska nätt ut och jag skulle definitivt lägga pengar på den istället eftersom ni har en 12-månaders.

• FamHull

Det står i texten : "När barnet börjar resa sig upp till sittande bör man inte lämna barnet i sängen utan uppsikt.
    POGY skall placeras på golvet, inte på upphöjda föremål."
    Om man följer detta så tror jag inte att det e nån fara. Vi valde den då det va den minsta o smidigaste vi hittade. Plus att den räcker upp till 2 år.

Sabre135 skrev 2007-12-28 21:34:43 följande:
    Är ganska säker på att det var just den Pogy som fick uruselt resultat i ett test. Den välter om barnet reser sig upp och lutar sig mot väggen. Ska leta upp det....Här är länk till artikeln. www.testfakta.se/Article.aspx en pdf med testresultatet som man kan ladda ned. I den ser man att Pogy var sämst i test medan en modell från Babybjörn var bäst. Även den ser ganska nätt ut och jag skulle definitivt lägga pengar på den istället eftersom ni har en 12-månaders.
  • Sabre135

Självklart gör du som du vill men jag skulle inte köpa den. Ville bara upplysa om att testet fanns så kunde framförallt TS men även du ta ställning till om det var en produkt ni ville ha. Tillverkare brukar ju sällan själva upplysa om att de fått sämst resultat i ett konsumenttest

• FamHull

Naturligtvis!
    Det va inte meningen att verka otrevlig eller så...
    Har läst testet men vi tyckte inte det va så farligt. Men våran lille kommer o andra sidan bara vara 4 månader när vi åker så förhoppningsvis ligger han kvar i sängen. Skulle vi märka i framtiden att sängen verkligen e farlig så får vi byta då.
    Hoppas TS hittar en säng som hon blir nöjd med!

Sabre135 skrev 2007-12-28 21:48:07 följande:
    Självklart gör du som du vill men jag skulle inte köpa den. Ville bara upplysa om att testet fanns så kunde framförallt TS men även du ta ställning till om det var en produkt ni ville ha. Tillverkare brukar ju sällan själva upplysa om att de fått sämst resultat i ett konsumenttest
  • Sabre135

Ja den lämpar sig säkert betydligt bättre för en 4-månaders än till en 12-månaders. Min kille kommer att vara 8,5 månad när vi åker till Thailand men vi har inte bestämt ännu hur vi ska göra med resesäng. Ska kolla om det kanske finns på hotellet vi ska bo på, skulle vara skönt att slippa släpa på det också.

• FamHull

Hoppas för eran skull att det e skillnad på 8,5 o 4 månader. För dom räknar i alla fall med att våran lille delar säng med nån av oss. Men vi har lite problem med att sova med en grymtande propeller i sängen Så därför väljer vi att ta med en säng. Ska dessutum resa runt, så då känns det säkrare att veta att lilleman i alla fall har en säng som han känner igen.

Sabre135 skrev 2007-12-28 22:03:12 följande:
    Ja den lämpar sig säkert betydligt bättre för en 4-månaders än till en 12-månaders. Min kille kommer att vara 8,5 månad när vi åker till Thailand men vi har inte bestämt ännu hur vi ska göra med resesäng. Ska kolla om det kanske finns på hotellet vi ska bo på, skulle vara skönt att slippa släpa på det också.
  • MUM CC

Babybjörns är väldigt bra, den har vi. Den är lätt att fälla upp/ihop och väger bara ca 5 kg, den är som en resväska i formatet. Men den är dyr...

• jordnöten

Tack för svaren Pogy gillar jag eftersom den är så liten att ta med...fast det tar ju emot att köpa något som inte fått så bra i test, men å andra sigdan har man den på golvet så kan han ju inte göra sig särskilt illa om klättrar ur...

• FamHull

Så tänkte vi oxå
    När åker ni? Vi åker den 1 mars.
    Hoppas ni får en trevlig resa!

jordnöten skrev 2007-12-30 18:38:14 följande:
    Tack för svaren Pogy gillar jag eftersom den är så liten att ta med...fast det tar ju emot att köpa något som inte fått så bra i test, men å andra sigdan har man den på golvet så kan han ju inte göra sig särskilt illa om klättrar ur...
Svar på tråden Liten resesäng???