• Tovetrollet

    Vart köper man billiga sängkläder till spjälsängen?

    Är på jakt efter ett par uppsättningar av sängkläder till spjälsängen men alla är så dyra. Finns det inga billigare än 350kr? Täcket och kudden jag köpt är Rätt start standard och har måtten 110*130 och 38*55

  • Svar på tråden Vart köper man billiga sängkläder till spjälsängen?
  • babydog

    Ett tips är tradera!!! Där hittar du ofta orginella, nya och billiga bäddset.


    (¯`°?.¸ ღLivet är det som händer medan du gör upp andra planer ღ ¸.?°´¯)
  • Jenny 1976

    Jag var på IKEA igår och såg ett gäng fina för en billig peng. Jag köpte 2 set för 180 kronor. Dom har även billiga dra-på-lakan och sånt.


    Stolt mamma till goa Moa 8/12-2006
  • Mama72

    Vart bor du? På Ge-Kås i Ullared har dom billiga och bra sängkläder.

  • Tovetrollet

    Jag bor i Tyresö i stockholm...

    IKEA har tyvärr fel mått för mitt täcke och min kudde


    Mama72 skrev 2007-12-28 20:46:09 följande:
    Vart bor du? På Ge-Kås i Ullared har dom billiga och bra sängkläder.
  • Jenny 1976

    IKEA har nyligen bytt till standardmått på sina sängar, är du säker på att det är fel mått nu?
    Min dotters madrass köpt på IKEA i fjol passar t.ex inte till den nya spjälsängen vi köpt där till vårt kommande barn för några dagar sen, det är därför jag undrar.


    Stolt mamma till goa Moa 8/12-2006
  • Småtokig
    Jenny 1976 skrev 2007-12-28 20:56:01 följande:
    IKEA har nyligen bytt till standardmått på sina sängar, är du säker på att det är fel mått nu?Min dotters madrass köpt på IKEA i fjol passar t.ex inte till den nya spjälsängen vi köpt där till vårt kommande barn för några dagar sen, det är därför jag undrar.
    De har bara bytt mått på själva sängen. Vanliga lakan kan man köpa till sängen men tyvärr inte påslakan och örngott.
    ♥Albin 20070116 ♥
  • Grannen

    Om du har symaskin så kan du sy egna av mjuka, urtvättade lakan. Svärmor gjorde det och de var mkt skönare än de ikeaköpta hårda sängkläderna.

  • Runguska

    Jag köpte bäddset idag på IKEA som var av utgående modell och kostade 39:-! Det var utan lakan i och för sig, men fanns i såväl blått som rosa och liknande spjälskydd och filt fanns att köpa till för 49:-/delen. Mycket billigt med andra ord!

  • Kaldorei

    Hm, har köpt kudde från rättstart å ikeas örngott funkar finfint trots att det e nån centimeter mindre. et dock inte hur de e med täcket.....


    Tovetrollet skrev 2007-12-28 20:51:17 följande:
    Jag bor i Tyresö i stockholm... IKEA har tyvärr fel mått för mitt täcke och min kudde
Svar på tråden Vart köper man billiga sängkläder till spjälsängen?