• Neo

Benen har blivit knottriga!!!!!

Vad tusan är det som har hänt?? Efter dottern föddes (för 8 mån sedan) har mina ben blivit helt knottriga i skinnet. Det syns t o m som små prickar! Det är inte finnar och inte celluliter (jodå, det har jag oxå!). Finns det någon fler som fått sådant? Hur blir man av med det?

• Svar på tråden Benen har blivit knottriga!!!!!
  • Mias

jag har det... inte bara på benen, utan även på överarmarna.. Blir bättre när jag smörjer in mig men ska beställa tid hos läkaren imorgon, kan återkomma o säga vad han sa..

• Neo

Kanon! Jag undrar vad det är! Du hade det inte heller innan du fick barn?

• Mias

Lite kanske, men inte så som det blev efter graviditeten.. inte så snyggt...

• Elin81

Jag har också fullt med små knottror på överarmarna. Mina är nästan som pyttesmå finnar.

• Mamma 82

Jag har haft så på mina lår i evigheter.. vet inte vad som gör det men det är irriterande

• Mias

Har tid den 18 maj klockan 16,00... återkommer... ska även hyvla bort 2 leverfläckar... Wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!

• Mias

Hej o hallå.. Dessa knottror är vanliga hos bla personer som hade bövecksexem som små men kan även komma i samband med hormonförändringar som tex graviditet. Jag fick nån spray som innhåller 50% propylenglykol samt nån salva, detta kommer att torka ut knottrorna. det enda man annars kan göra är att hålla huden mjuk med hudlotion ex propyless.

• Lillsmock

Hej!

Jag har likadana knottror. Sa doktorn något om ifall de brukar försvinna av sig själv så småningom eller? Jag har aldig haft böjvecksexem.

• Mias

Han sa att vi snällt får leva med det om ingen behandling görs o även om behandling görs kan de komma tillbaka. Fast mina på armarna har minskat utan att jag börjat med cremen o sprayen..

• Neo

Mina knottror är faktiskt nästan borta nu, utan att jag har gjort någonting!

• sportbruden

Jag är också alledes knottrig på benen och armarna...Hoppas att mina också går bort snart...
    De kom i samband med förlossningen, dvs ej när jag var gravid.
    / S

Svar på tråden Benen har blivit knottriga!!!!!