• agent007

Träjärnväg från IKEA

Dottern fick träjärnväg från IKEA i julklapp som hon tycker är jättekul!
    Hon har redan sagt vi måste köpa mer så hon kan bygga längre bana... Måste det vara IKEA då eller passar andra märken också tro?

• Svar på tråden Träjärnväg från IKEA
  • delifi2

det brukar finnas på ÖB vi fick 4 olika delar för under 100 kr och det ska passa

• Näckrosen

BRIOs funkar, men kan kärva lite. Men inga större problem. Fast IKEAs är ju mkt billigare...

• KickanAnnika

IKEAs passar med Brio t.ex. Skulle nog tro att den överlag passar till de flesta. Min gissning är att de allra flesta tillverkare av träjärnvägar har måttat efter BRIO! (Egen hemmasnickrad teori)

• karma5

fungerar med både brio och biltema! vi har en salig blanding av alla tre och det fungerar alldeles utmärkt!

• zika

Vi hade en kartong från Ikea och fick från ToysRus och biltema i julklapp.
    Ikeas var lite för stora men det gick att sätta ihop om man tog i lite. De andra passade jättebra

• SaramedM

Funkar inte med Brios!
    Det är jättesvårt att få ihop bitarna och sen sitter de som berget

• Nalle Puh73

Vi har både brio, biltema och Ikeas delar och det funkar utan problem.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • agent007

Va bra! Då är det bara att shoppa då..

• Aros

Brios funkar bra som många redan skrivit. Vi har även testat ÖBs men den passade inte alls speciellt bra (plus att kvalitén sög) så den skulle jag inte rekommendera.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Nalle Puh73
    SaramedM skrev 2007-12-29 09:33:06 följande:
    Funkar inte med Brios!Det är jättesvårt att få ihop bitarna och sen sitter de som berget
    Det har vi inte märkt. Våra passar utan bekymmer och går att ta lös utan våld.
  • SaramedM

Jag tror att det kan variera, vi har nog haft otur
    Men jag vet minst 1 till som har samma problem därför ville jag tala om det.

Nalle Puh73 skrev 2007-12-29 20:01:42 följande:
    Det har vi inte märkt. Våra passar utan bekymmer och går att ta lös utan våld.
  • Nalle Puh73
    SaramedM skrev 2007-12-29 20:09:48 följande:
    Jag tror att det kan variera, vi har nog haft oturMen jag vet minst 1 till som har samma problem därför ville jag tala om det.Nalle Puh73 skrev 2007-12-29 20:01:42 följande:
    Ok, kan ju vara bra att veta när man köper mer delar så man inte får en otrevlig överaskning sen.
Svar på tråden Träjärnväg från IKEA