ni som smält eller sålt en ring?
Ni som smält eller sålt en ring.
Vart går ni till?
Kan man gå in till t.ex guldfynd och "sälja" en guldring? Eller vart går man om man vill få en guldring såld?
Nån som kan hjälpa mig?
Ni som smält eller sålt en ring.
Vart går ni till?
Kan man gå in till t.ex guldfynd och "sälja" en guldring? Eller vart går man om man vill få en guldring såld?
Nån som kan hjälpa mig?
Jag och min pappa tog hans och mammas vigsel ringar + ett armband och bad guldfynd smälta ner det och göra det till en hälsingering istället ( ingen av de har haft sina vigselringar på sig de senaste 15 åren...)Som mamma sen fick i 50 åre present! Då hade hon ju ändå vigselringarna kvar Hon blev super glad! Lite OT... men ändå ! Prova med någon guld affär/ smed.
Tror du tjänar mest på pantbanken! Jobbar själv på Guldfynd och vi betalar typ 45 kr per gram vilket inte är så mycket.. såg senast igår att pantbanken i uppsala iaf ger 105 kr per gram. Så kolla där i din stad och kolla runt med olika guldsmeder!
Fast som skrevs ovan så vill man smälta ner ringen till ett annat smycke så är guldfynd ett bra alternativ
ok tack för svaren!!
Det är så att det äre min pappas förlosvningsring. och min pappa och mamma har gjort slut för många år sen. jag fick den ringen av honom för han ville inte ha den. men vad ska jag med den liksom.
Funderade på att smälta ner den men sen blir de dumt för de blir en del av deras förhållande. ja ja .
så får ta den till pant bank då. får se var de finns en sådan
dum fårga men vad brukar en guldring väga då hehe