Våra barn som måste vaggas till sömns.....
Hej
Min dotter är nu 5 månader och kan inte somna om man inte vaggar henne, hon kan vara hur trött som helst men somnar inte om man inte vaggar???
Det går alltså inte att lägga ner henne i hennes säng om hon är trött, lägga henne jämte/i mellan oss i vår säng etc. Hom somnar INTE hur trött hon ÄN ÄR!
Man måste sitta eller gå och vagga henne i famnen om hon inte somnar när hon äter förståss så vi kan lägga ner henne.
Sedan vi kom hem från BB har hon också vaknat oftast varje gång vi lagt ner henne när vi väl fått henne att somna så vi har fått ta upp henne och söva henne igen, lägga ner när hon har somnat om och vaknar hon fått ta upp henne igen och söva henne osv. osv.
Känner någon igen detta?
Nu är jag förtvivlad, känner mig rädd, hur ska vi komma ur detta? Ska vi vagga till hon är tonåring, skämt och sido, visst har jag inte sett 7 åringar som vaggas till sömns men ärligt, hur kommer man ur detta??
Nu har hon hamnat i något annat kontsigt? Hon vaknar inte när vi lägger ner henne (jo fortfarande ibland) utan efter ett tag? då är hon omöjlig att få att somna om?
vore så skönt att höra om någon är i samma situation
sedan undrar jag, nu är hon 5 månader, hur viktigt är det med rutiner, ska man ha det nu...
det är ju jätte svårt när det krånglar så här att få in rutiner, hon somnar vid olika tid varje kväll och vaknar ju därför olika på mornarna och då blir det olika sovtider på dagen
har ni rutiner att då och då sätts pjamas på och efter det är det så och så och när ni söver är ni där och där och gör så och så
hjääälp