Sticka vs. Virka
Vad är roligast och mest användbart enligt er? Sticka eller virka
Och hur lär man sig, har ni några bra tips eller länkar
Vad är roligast och mest användbart enligt er? Sticka eller virka
Och hur lär man sig, har ni några bra tips eller länkar
Stickaaaaaaa Det lär man sig här: www.knittinghelp.com och sedan får man hjälp i sticktråden här i Pysselforumet. Av någon anledning så tycker jag att stickning har fler möjligheter än virkning också, och att virkning är mer oflexibelt. Enda gången jag använder virkning är när det är en del av stickningen, som en avslutande bård på en sjal eller liknande.
Sticka helt klart, man kan ju göra större saker och det går LITE lättare. =)
Sticka är skit skoj
På www.garnstudio.com finns både stick- och virkskola om jag inte minns fel. Där finns också en massa gratismönster.
Sticka!
Varför inte båda...
Sticka är bra om man vill göra tröjor och andra kläder.
Virka om man gillar dukar och överkast
Det beror på vad du vill kunna göra
Jag håller på med båda, går i perioder..
jag föredrar att vika, men det helt klart kul att sticka med som oväxling
Virka föredrar jag
Sen kan man göra stora saker med virke också, min svägerska virkar vuxen kofter, ponchos mm sen virkar hon dopklänningar också
så det e nog ens egen fantasi som avgör om man kan göra mer med stikning vs virkning
Jag tycker det är roligare att sticka; det finns så otroligt många tekniker och typer av mönster man kan hålla på med! Men visst är virkning också användbart och jag tillhör dem som gillar linnedukar med virkad spetskant mm också! Jag både virkar och stickar ganska mycket men ska jag tvingas välja blir det stickning!
Jag tycker för övrigt det är lättare att virka; i alla fall som nybörjare! Man kan inte tappa lika många maskor t.ex. och behöver bara hålla reda på en i taget så att säga!
Lycka till!