• jennychristina79

Hur länge blödde ni efter förlossningen?

Jag blödde kraftigt i 1 vecka, sen brjade det bli mindre och det räckte med tunna bindor.
    Sen senaste tiden har det blivit som gulaktiga flytningar bara, nästan ingenting.
    Men så igår hade det kommit lite blod igen!
    Sonen är 5 veckor nu.

• Svar på tråden Hur länge blödde ni efter förlossningen?
  • Tigertofflan

I 8-10 veckor alla 3 gånger satt avslaget i.

Helt normalt att det blöder, kommer inget blod och så blod igen!

• Apan Papan

3-4 veckor höll avslaget i sig men väldigt lite i slutet (eller det var egentligen inte mycket i början heller).

• DrottGirl

men precis så är de för mig med - här trodde jag att det slutat nu då de inte blödit på några dagar o så sa jag det till maken som genast fick ngt i blicken och 10 min senare när jag var på toaletten så blödde jag igen, och då rätt så mkt och klarrött färskt blod...

varför är det så? förstår om mörkt blod skulle komma men färskt blod igen efter flera blödningsfria dagar... *suckar*

Nu är Mathilda här - en 3095gr och 47 cm lång princessa
  • Springsteen

2mån men som du skrev så blev de lite uppehåll och flytningar för att sen blöda igen.. för mycket tunga lyft sa min BM kunde sätta igång de igen... hade sen uppehåll ca 2 veckor o sen kom mensen... helammade

• Emmii

Mitt har hållt på i snart 5 veckor. efter fyra veckor var där bara lite gult men så kom det tillbaka igen som så många andra beskriver... usch vill inte ha mer nu. man känner sig inte fräsch för fem öre... vill börja mysa snart igen med faktiskt... morr...

• betsla

Jag har blött sen den 5 dec... ibland mer och ibland mindre.

܍ mamma till Tova ('05) och Vidar ('07) ܍
  • Camilla85

5 veckor sen var det helt borta!

• LillMira

Blödde 1v, hade upphåll 1v sen blödde jag tom v6.

Svar på tråden Hur länge blödde ni efter förlossningen?