Grr... hur laga punka på vagn?!
Fick punka på ena hjulet på vagnen igår! Så nu undrar jag vilket som är bäst - laga hålet som på en cykelslang eller ska man köpa ny slang i barnvagnsaffären?
Fick punka på ena hjulet på vagnen igår! Så nu undrar jag vilket som är bäst - laga hålet som på en cykelslang eller ska man köpa ny slang i barnvagnsaffären?
Samma som man lagar punka på cyklar.
När vi fick det lämnade vi in däcket till cykelhandlaren. Kostade runt 60 kronor tror jag och då satte dom in ny slang med en sån ventil som man kan pumpa själv med vanlig cykelpump.
Det gjorde vi på Fridhems Cykel!
Vi lämnade in våra däck 2 ggr i cykelbutik och fick ny innerslang för en billig penning (ca 40 . När det sedan blev punka på 2 hjul samtidigt och cykelbutikerna knappt hade öppet alls för att det var mitt i vintern tänkte jag laga dem själv. Det visade sig dock att det på båda hjulen var ventilen som släppt från gummit - omöjligt att laga med andra ord
Jag tröttnade på den urusla kvalitén på innerslangar och bytte ut lufthjulen mot EVA-hjul. Nu rullar vagnen som på alltid extremt välpumpade däck och jag behöver inte oroa mig för fler punkteringar
Vi hade punka på vår vagn en gång, vi köpte nu slang för motsvarande 30 kronor (bor i Finland)
Jag delegerade denna roliga uppgift till maken, hehe. Å han köpte ny slang på Fridhems och lagade hjulet utan större besvär. Så nu rullar vi igen..!
Tack för tipsen !