• Dalton99

Hund med ruskigt dålig andedräkt

Hej! Finns det nån här med erfarenhet ang hund som fått hemskt dålig andedräkt på kort tid? Vår hund luktar nästan lik i munnen... provar borsta tänderna på henne men verkar inte hjälpa. Någon som har en teori om det kan vara?

• Svar på tråden Hund med ruskigt dålig andedräkt
  • challe 1

tandsten kanske? finns tuggben som man kan köpa som "tar bort" tandsten. har funkat skitbra på vår hund. köpt på willys. tuggbenen ser ut sen en tandborste i ena sidan har jag för mig. hon fick värsta mysandedräkten efter det.

• Dalton99

Har provat ge henne såna där dental sticks men inte hjälpt det heller. Ska prova de du sa.
    Det som oroar mig är att det kommit på jättekort tid..

• challe 1

hmm det sitter inte fast nått mellan tänderna då? som kan ruttna eller så?

• lia76

Finns ett medel på djuraffärerna som man har i maten.
    Tror det heter PlaqueOff Animal
    Det är ett sorts pulver som har ner i deras mat

Nu har min prinsessa fyllt 1 år (23/9)
  • Okaa san

borsta hundens tänderoch ge den såntdära ben som tar bort dålig andedräkt..

• Ex ungue leonem
    Dalton99 skrev 2007-12-29 11:51:08 följande:
    Har provat ge henne såna där dental sticks men inte hjälpt det heller. Ska prova de du sa.Det som oroar mig är att det kommit på jättekort tid..
    Har ni varit hos veterinär? Det kanske är tandsten som behövs tas bort?
    På klon känner man lejonet
  • Dalton99

Tack för alla svar! Plaque off får hon redan sen lång tid tillbaks.
    Det där med att kolla så inget ligger i munnen och ruttnar kanske vore nåt.

Luktar inte vanlig hundandedräkt utan som sagt lik...

• mysmatte

Syrrans hund fick också sån där lukt jätte snabbt var tandsten.. hon åkte till veterinären med hunden.. Allt man kan göra är all dagligen borsta tänderna, köpa denta stix antlignen dem i mat affären eller royal canins från veterinären ge vanliga ben, torrfoder kolla igenom så inget fastnat mellan tänderna då ska man slippa såna problem.

• MiamiVice THE Slyna

lia76 skrev 2007-12-29 11:51:56 följande:

Finns ett medel på djuraffärerna som man har i maten.Tror det heter PlaqueOff AnimalDet är ett sorts pulver som har ner i deras mat
    Det fungerade skitbra till min hund, dock ganska dyrt. Man strör pulvret över maten. Jag tyckte att det hjälpte! Kanske kan vara nått? Annars som de flesta redan skrivit att tandsten kan va boven!
  • frulan

Om det inte är tänderna så kan det vara problem med magen.

• Fridolina 82

Jag har provat Plaque Off - Funkar kalasbra men det tar lite tid innan man märker skillnad
    "Gröna tandborstar" som går att köpa i djuraffärer- hunden verkar gilla dom men dom gör inte så stor skillnad
    Pedigrees nya tand-ben som dom reklam för - funkar klockrent, märkte skillnad på bara ett par dagar!

Testa vad som funkar på din vovve....

Lycka till!

Svar på tråden Hund med ruskigt dålig andedräkt