• delicato

nu åker förlovnings ringen av

det börjar bli för tajt för den! fick panik när jag inte fick av mig den nyss.. fingrarna ser inte alls svullna men den lämnar märken efter sig så bäst att ta av den
    v 35

• Svar på tråden nu åker förlovnings ringen av
  • Teziz

oj trodde det var nått annat juh vart rädd

• Teziz

förlovade mig själv i lördags

• triump

ja visst är man svullen.. ja tom även i v31..

• delicato

hihi. killen min kallade mina fingrar för prinskorvar

• Tjejja

Då måste jag berätta nått roligt!
    När jag och sambon väntade första barnet så ville han överaska med förlovning men ville vänta tills bebisen var född.
    Men klumpigt nog så tog han ju reda på min ringstorlek och beställde en ring. 2 veckor efter att dottern var född slog han till.... då var ringen typ 2 storlekar för stor =D

• anne82

oj,jag trodde ni hade bråkat

• delicato

hehe lite dumt av mig att skriva så i rubriken

• Heli77

Har också fått tagit av mig min. Är i v.34 och anklar och fingrar har börjat svälla.
    Min sambo är bestört, hehe, men vad ska man göra...

• Sasson

Mina ringar har suttit i en kedja runt halsen sedan typ v15... De var lite för tajta sedan innan så det behövdes inte så mkt för att det inte skulle gå. Det syns knappt att mina fingrar är svullna, men att få på sig ringarna, nej det är omöjligt...

• Kfk

Vet ni ifall man brukar få jättefeta fingrar efter, eller går dom tillbaka som vanligt till slut?

Tjejja verkar ha klarat sig iallafall, en liten tröst.

Min vigselring är jättetjock i platina så guldsmeden sa att den var ett helvete att göra större och jättesvår att knipsa av om den fastnar (huu).

• Prinsessans mamma

JAg var mer svullen i början av grav. Vaknade en natt av att det spände i ringfingret och slet av mig ringen. Skinnet såg alldeles konstigt ut, som det kan bli under ett för tätt plåster, lite vitt och svampigt. På morronen hade det "torkat" och såg ut som om jag hade en ring av papprigt flagnande skinn där. Sambon hade jättekul och påstod att jag spanat in nån kille så förlovningsringen hade börjat glöda och gjort ett brännmärke!!!

Nu har jag tagit av mig den igen , för att jag fått så mkt vatten ikroppen. Kan ha den , men är rädd att utan förvarning svälla lika mkt i fingrarna som jag gör i fötterna. ( det är som en dallrande påse ovanpå som gör ont när jag går för den vibrerar så då )

Vet nån förresten, om jag använder stödstrumpo; vart tar vattnet vägen då? Är det bättre att vara utan och låta fötterna svälla ut eller ska man försöka fördela eländet?

• Dynah

Önskar själv att jag HADE en förlovningsring att ta av :)

• Lilla spökets mamma

Tips från en som av och till haft svullna händer (pga led och muskelvärk) i över 10 år är att göra det till en vana att plocka av ringarna VARJE kväll. Då har man en chans innan de svullnat fast ordentligt. Dessutom är det bra att lufta huden under ringarna över natten.

• Sandra83

Jag tog aldrig av mej min ring, när jag väl tänkt ta av den pga svulna fingrar fick jag inte av den Idag 3månader efter förlossningen kunde jag få av den för första gången! Men den åkte ju på sen igen Så visst går fingrarna tillbaka, men det tar lite tid!

• Sasson

Kfk: Har samma problem. Min viselring och förlovningsring är gjorda av titan... och det är tydligen jättesvårt att ändra. Så jag bävar för att behöva skicka iväg dem för utbankning...

• lill linda 82

Min ring åkte av redan i v 23.. saknar den massor!! Har ju inget att glänsa med nu...eller jaa.. har ju iofs magen..

• cornelia82

hemskt va alla är förlovade... jag får väl vänta på min tur.... =)

häng dom i en halskedja.. hur snyggt som helst tycker jag!!!!

• Ipomea

Puh! Trodde att det var nåt annat! Du kan ju alltid sätt den på halsbandet.

• Kalina

Jag har förlovnings och vigselringen i en guldkedja runt halsen.

Svar på tråden nu åker förlovnings ringen av