Anonym (lika här) skrev 2007-12-29 15:39:02 följande:
Hej! Blev du sydd efter förlossningen? Jag har själv en mindre knöl i storlek av en liiiten vindruva. Denna uppkom efter senaste förlossningen, och inget jag själv lade märke till innan efterkontrollen. Fick till svar där av läkaren som undersökte mig, att det kan bli så efter en förlossning. Vet inte själv om den orskades av sugklockan eller att jag brast mkt i underlivet. Tror själv att de sytt mig tokigt där nere. Blev sydd på två ställen, där det ena stället läkte fint, kände mig inte märkbart öm där, efter några veckor, men på det andra stället har jag haft stora problem. Det är först nu efter snart 1.5 år som jag inte känner mig öm där nere. Har fortfarande kvar min knöl, som är som en fast klump. Nu ömmar den inte och den gör inte heller ont. Vet inte nu om det är något liknande du har, men är det det, så är det inte farligt, dock sade läkaren till mig, att det kunde göra ont vid samlag en tid. Tycker liksom de andra som svarat dig att du ska undersöka dig, som du också skriver att du ska göra. Det är alltid bra att kolla upp sådant som oroar en. Lycka till så mycket!
Jag har inte blivit sydd vid någon av mina förlossningar, ingen sugklocka heller... Fast det kanske är någon bristning eller liknade, tycker det låter som vi har liknande "knölar". Bokar tid direkt på måndag, tack alla som tagit sig tid att svara!