• Lana

esprit barnvagn,någon med erfarenhet?

Hej!jag undrarom det finns någon med erfarenhet av denna vagnen?är den bra?smidig?slitstark mm??
    Tacksam för svar...
    Här är en bild,tycker den är gör snygg.!
    www.tradera.com/ESPRIT_BARNVAGN_FABRIKSNY_-auktion-54905609

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-29 13:52:57:
    den kostar runt 2000 på tradera och 5500 i butik,prisvärt??

• Svar på tråden esprit barnvagn,någon med erfarenhet?
  • Babycakes79

Jag har precis köpt den, har visserligen inte haft en chans att prova den eftersom jag fortfarande är gravid ett tag till. Men den är jättefin, stora rejäla hjul och väldigt praktisk, många funktioner. Enda minuset jag kan komma på är att det inte finns en rejäl korg nertill.

I övrigt en superfin vagn!!!

• Lana

oaky...jag som tyckte den korgen såg stor ut på bilden
    är den smal där barnet ska sitta???det ståt at den är 30cm där,är det litet eller räcker detmed en fll i till vintern eller en åkpåse i? man ska ju kunna ha den ett tag.

• K L A R A

gud vilken snygg vagn! Men vad gör man om man behöver reservdelar eller om den behöver lagas, vem kontaktar man då?

• K L A R A

tänkte på en sak, har letat rundor lite på nätet om vagnen men jag hittar inte om man kan köpa till regnskydd och sånt. För vad jag förstår så ingår det inte när man beställer en sådan vagn.

• Lana

jag har inte heller nån aning...men jag ska ochså kika runt lite och se om jag hittar ngt...man kanske kan maila och fråga??

• vygotsky

Hej!

Jag har själv tänkt köpa en esprit vagn. Gå in på www.kopbarnvagn.se så finns där många modeller och tillbehör.

• K L A R A

vygotski: Är det jag som letar slarvigt eller varför hittar jag inga esprit vagnar på hemsidan du länkade?

• Lana

Måste fråga lite igen..är 30cm för smalt??ska använda vagnen till vintern.den klarade inte rycktestet,handtaget gick "av" ska jag bry mig om det? min kanske inte gör det.eller ska jag välja en ammaljunga edge duo???men den är också bara 32 cm bred..är alla vagnar det i dag?

• Bambisen
    www.babykul.se har ett stort utbud och riktigt bra priser på Esprit vagnar. De har även reservdelar om ni kontaktar kundtjänsten så kan dom få fram alla delar som behövs på nolltid.
    Tror dom har ett starkt samarbete med Hauck i Tyskland (de som bygger esprit vagnarna) då jag aldrig sett ett sånt utbud i någon annan svensk butik.

Lycka till!
  • Happymom

Har du hunnit köpa vagnen?

Anbars kan jag berätta att jag har en Esprit Kombivagn (finns inte att köpa i Sverige längre). Den är 32 cm i sitsen. Min dotter är 2,5 och använder den fortfarande. 2 cm smalare hade inte gjort något, så bredden tycker jag inte alls att du behöver oroa dig för. Vill du kunna använda den länge så tänk hellre på längden. Den enda nackdelen med att den var smal, var på sommaren, då hon fortfarande hade insatsen. Det blev väldigt varmt (2010 var en het sommar).

Min Espritvagn är hög (min sambo är rätt lång) och har stor korg. Den är otroligt stadig(så skönt när man åker kommunalt och bra när man vill hänga matkassar på styret). Det är det bästa med den. Nackdelarna är de små hjulen, eftersom det är svårt att köra i snö med (men numer finns barnvagnskidor man kan köpa till). Den är lite svår att fälla ihop (men blir väldigt liten och smidig ihopfälld). Den är rätt tung också, vilket var tufft när jag var nysnittad och skulle över trösklar, upp på trottoarer och upp på bussar, men nu märker jag inte av det längre. En annan nackdel när hon var bebis var att den var så stadig att den inte gav något "gung", så hon somnade aldrig. Hade varit bra, eftersom hon hade kolik.

Det där med tillbehör är också svårt. Den har aldrig gått sönder, så på det sättet gör det inget, men nu väntar jag nr 2 och funderar på ståbräda (om jag inte byter till syskonvagn) och då vet jag inte om det finns någon som passar.

Svar på tråden esprit barnvagn,någon med erfarenhet?