• Meredith

Ljus avföring och lös

Hejsan.
    Är lite fundersam om jag bör bli orolig. Min dotter var hård i magen tidigare idag, men sedan runt lunch så var det jättelös avföring och alldeles ljus. Såg jättekonstig ut. Men hon verkade må bra övrigt. Sedan sov hon någon timme och när hon vaknade nu runt 15 så sket hon igen och det såg likadant ut. Är det farligt med så ljus avföring?
    Hittar inget när jag försöker läsa om det.
    Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Ljus avföring och lös
  • Triple Trouble

vår dotter har alltid haft ljus avföring och löst/eller förstoppning, de har tagit prover på gluten på henne, men vi har inte fått något svar än.

kan ju säkert vara tillfälligt för er.

• tindio

Min son hade så där till och från.. Så vi bytte från fullkornsvälling till majs välling och gav honom valios laktos fria mjölk att dricka till maten och efter ca en vecka var de bra igen..
    Fick tipset av fröknarna på dagis

• Sommaren22juni1979

När min dotter var drygt 2½ år så fick hon kraftiga diareer precis så som du nu beskriver färg och så.

Vi var inne och tog prover , inget de kunde finna som svar.

Var livrädd att det skulle gå över till nyfödde lillebrorn men han klarade sig som tur var.

I början skulle vi utesluta mjölk , inget hände , utökade att ta bort allt som innehöll mjölk .. pust .. den listan man fick var inte rolig inte ...

O man blev expert på att kolla var det fanns mjölk i eller inte ..

Även isglassarna i affären innehöll mjölk.

För oss tog det ungefär en månad , sen kunde vi intruducera mjölk i små omgångar ..

De trodde först att det var en infektion men inga tester tydde på något ...

Idag är hon 8 år och kan äta allt ..

Svar på tråden Ljus avföring och lös