• skåne tjej

massiv bänkskiva i badrum

vi ska göra om hemma i badrummet. och jag vill gärna ha en massiv bänkskiva med ett handfat på. (typ som en rund skål). Tycker det är mkt snyggare än ett vanligt handfat och kommod. Min sambo säger att det är väldigt opraktiskt med en sådan bänksskiva i badrummet.
    Vad säger ni?

• Svar på tråden massiv bänkskiva i badrum
  • Repris

Jag tror jag håller med din sambo. Det är fantastiskt snyggt! Men undra om det inte sväller och kan ändra form om det blir fuktigt. Måste nog behandlas ganska mycket om det ska tåla den miljön.

• jmmm

Kan du inte ha en granitskiva istället för en massiv träskiva?

• meya

Äh, vi har en träskiva och än så länge har det gått alldeles utmärkt! Vi oljar in den och torkar av om det blivit jätteblött. har bild i galleriet...

• skåne tjej

Det var verkligen fint. Gillade er hall väldigt mkt ochså.
    Var kommer badrumsmöblerna ifrån? Hur ofta behöver ni olja in bänkskivan?
    Har ni gjort väggarna själva i hallen? Var det svårt? så hade jag ochså velat ha det hemma.

meya skrev 2007-12-29 19:45:01 följande:
    Äh, vi har en träskiva och än så länge har det gått alldeles utmärkt! Vi oljar in den och torkar av om det blivit jätteblött. har bild i galleriet...
  • meya

Tack! Väggarna i hallen har vi gjort själva! Det var inte svårare än att vi helt enkelt spikade upp brädor på gipsskivorna och målade dem... Använde dock spikpistol, vilket rekommenderas eftersom spikarna inte syns då. är bara som tunna stift. Jag har dock kommit på att vi måste slipa brädorna lite för att undvika att göra illa sig på dem, eller riva sönder kläderna som hänger i hallen... Ska bara hitta tid och ork
    Badrumsmöbeln kommer från Kvik och heter Nano. Ekskivan fick vi av ett par kompisar som hade köpt den på Rusta och fått en bit över... Jag har oljat den 3 ggr hittills (flyttade in i september) Man märker när träet ser lite torrt ut, och jag ser det inte som nån större uppoffring att behöva olja, man måste ju ändå städa ibland och då kan man väl ta fram penseln och oljeburken i samma veva... Vi har ju ekskivor och ekbord i köket också och de fick en liten omgång inför jul, och det tar bara några minuter så det är verkligen inget jag hänger upp mig på. Jag tycker att det är fint med trä, det mjukar upp badrummet som annars är ganska kalt. Just ja, spegeln kommer från Village.
    Hoppas att du får som du vill

• skåne tjej

Tack för svaret!
    Det har jag inte tänkt på att man kan köpa bänkskiva på rusta. Då blir det ju lite billigare ochså!
    Är det några speciella brädor ni köpt till hallen? de ska sitta med lite ojämt avstånd eller? Har ni bara dessa brädor i hallen eller ni har det i fler rum?
    Jag älskar New England stilen så nu när vi ska göra om hemma, så tänkte jag satsa på ljusa soffor och textilier blandat med mörka träslag på övriga möbler samt marina tavlor på väggarna.
    Jag såg att Willa Nodric har något badrum med sådana brädor på väggen.

meya skrev 2007-12-29 23:54:17 följande:
    Tack! Väggarna i hallen har vi gjort själva! Det var inte svårare än att vi helt enkelt spikade upp brädor på gipsskivorna och målade dem... Använde dock spikpistol, vilket rekommenderas eftersom spikarna inte syns då. är bara som tunna stift. Jag har dock kommit på att vi måste slipa brädorna lite för att undvika att göra illa sig på dem, eller riva sönder kläderna som hänger i hallen... Ska bara hitta tid och ork Badrumsmöbeln kommer från Kvik och heter Nano. Ekskivan fick vi av ett par kompisar som hade köpt den på Rusta och fått en bit över... Jag har oljat den 3 ggr hittills (flyttade in i september) Man märker när träet ser lite torrt ut, och jag ser det inte som nån större uppoffring att behöva olja, man måste ju ändå städa ibland och då kan man väl ta fram penseln och oljeburken i samma veva... Vi har ju ekskivor och ekbord i köket också och de fick en liten omgång inför jul, och det tar bara några minuter så det är verkligen inget jag hänger upp mig på. Jag tycker att det är fint med trä, det mjukar upp badrummet som annars är ganska kalt. Just ja, spegeln kommer från Village.Hoppas att du får som du vill
  • skåne tjej

Willa Nordic ska det stå

• Mamsis

Köp båtlack om ni inte vill olja den.

Svar på tråden massiv bänkskiva i badrum