• hannelelle

mår illa av mat men hungrig hela tiden!

nån mer än jag som bara är illamående efter måltid? inte som "morgon-illamående" och inte så att jag måste spy men ändå...för samtidigt som jag mår illa när jag ätit så är jag hungrig HELA TIDEN!

känns precis som när jag hade magkatarr, men antar att den har med graviditeten att göra.

vilket moment 22!
    äta = må illa, inte äta = hungrig hela tiden, må illa för att jag är hungrig

• Svar på tråden mår illa av mat men hungrig hela tiden!
  • sheeba

Har du provat att äta kall mat? Med första barnet så var dte det enda som jag kunde få ner.
    Kött var helt uteslutet illamåendes bara jag tänkte på det. Köttfärs började jag äta någon månad efter födslen igen
    Blev också illamående och fick ofta avsluta måltiden. Så jag levde på tonfisksallad typ.

• korven72

Min tanke också. Testa kall paj med sallad, mild soppa som svalnat, pastasallad

• hannelelle

tack för tipsen! kall man ska jag absolut prova!

vet iallafall att jag ska undvika hamburgare framöver, mådde illa hela kvällen igår sen jag åt en HALV hamburgare (inte ens en med kött, utan den vegetariska...)

• hannelelle
    hannelelle skrev 2007-12-29 18:09:21 följande:
    tack för tipsen! kall man ska jag absolut prova!vet iallafall att jag ska undvika hamburgare framöver, mådde illa hela kvällen igår sen jag åt en HALV hamburgare (inte ens en med kött, utan den vegetariska...)
    hahahaha! "kall man"
    kall mat menade jag såklart, hoho!

men tjaaa, kall man, varför inte?
  • sheeba

Det med hamburgare känner jag igen Pizza gick också bort fy vad snuskit det var och även om det var 3 år sedan jag väntade första har jag väldigt svårt för pizza än i dag.

• lokisse

JAg har en känsla av att jag inte kan gjöra annat än äta jag mar nämligen konstant illa om jag inte äter pa nagot detta nagot ska hälst inte smaka nagonting eller vara surt levär pa pankakor och mandariner..

• hannelelle
    sheeba skrev 2007-12-29 18:11:54 följande:
    Det med hamburgare känner jag igen Pizza gick också bort fy vad snuskit det var och även om det var 3 år sedan jag väntade första har jag väldigt svårt för pizza än i dag.
    det verkar som mat med mkt fett går bort!
    man kanske har en liten anna skipper (heter hon väl?) i magen, haha!
  • lokisse

och att folk har svart att sluta röka kan jag inte första far kväljningar bara jag tänker pa cigaretter.
    (det trode jag inte...)

• lurksmulan

Prova nyponsoppa, varma koppen, fil etc. Ganska neutrala smaker, gärna kallt.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
Svar på tråden mår illa av mat men hungrig hela tiden!