• unexxa

Spjälsäng, hjälp mig välja

Jag kan inte betsämma mig för vilken säng jag ska köpa.

Vill ni hjälpa mig?

Dessa väljer jag mellan:

Brio Colour Cot vit eller Brio Basic vit

brio.se/BRIO_NET/Sverige/

• Svar på tråden Spjälsäng, hjälp mig välja
  • gumsemumsan

Jag gillar nog Colour Cot Vit mest. Det är ett plus att allt är i samma höjd längst upp, annars kanske barnet kan göra sig illa på kanterna längst upp på Basic-modellen. Båda är dock riktigt snygga.

• j o n n a h

tycker colour-modellen är mycket snyggare än basic, den hade jag valt!

• unexxa

då är vi där med pengarna... basicmodellen kostar 1295kr och colour kostar 1995kr...och ikeas kostar 795kr...hrm...

• jenn79

Jag skulle välja Basic, då den kan ställas i 3 lägen.

• jenn79
    unexxa skrev 2007-12-29 20:17:39 följande:
    då är vi där med pengarna... basicmodellen kostar 1295kr och colour kostar 1995kr...och ikeas kostar 795kr...hrm...
    Vi köpte Ikeas Sniglar (350:- tror jag den kostar) och jag är hemskt tacksam för det då hon VÄGRADE att sova i den
  • Skärtuss

Vi tog IKEA:s antikbetsade (då 895 kr, nu 795 kr). Vi ville ha "sniglar" men den var uttagen ur sortimentet då den inte klarade säkerhetsföreskrifterna. Sonen låg i spjälisen i lite drygt ett år. Är i efterhand glad att vi inte köpte en dyrare säng. Vi hade kollat på BRIOS sängar också. Det är roligare att lägga pengar på en riktig säng efter spjälisen. Men om du väljer mellan BRIOS är Colour snyggast.

• unexxa

tack för era tankar och åsikter...tror jag börjar närma mig ett beslut nu...kanske...

• veronicaq

ja tycke ringen av dom, jag tycker moonluxen, har en sån själv, o den e sååå bra! man kan höja sänka sidan,om man har den breve sängen, o höja botten i 3 lägen...

plus att den e grymt snygg....*sneglar på den*

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Naia

Jag har moon-lux-varianten med sänkbar långsida, något jag tycker är ovärderligt för att lätt komma åt barnet när sängbotten inte är högst upp. Detta ända tills barnet börjar klättra (och man inte vill att det ska komma ur själva) och när barnet lärt sig klättra (för att minska fallhöjden).

Fundera på moon-lux iallafall.

Ju fler höjdlägen på sängbotten du har desto större är chansen att du kan matcha in höjden på din egen säng någorlunda, det är toppen att montera bort ena långsidan och placera sängen precis bredvid din egen (knyt ihop de båda sängarnas ben så finns ingen risk att sängen glider ut) så har du lätt att ta till dig resp lägga tillbaka barnet när du nattammat/sängammat. På så sätt får du gott om plats i din säng och bäbis vänjer sig snabbt med spjälsängen. Riktigt bra knep faktiskt! Jag läste om det här på FL när det var dags för storebror att födas, minns inte vem som tipsade men jag är denne någon evigt tacksam!!!

• unexxa

moonluxen går för mig bort helt. Är inte förtjust i rundade hörn. Därav min tveksamhet till basicmodellen...

• hallonflikka

jag har köpt BRIO ivory.. den är så vacker tycker jag.. längtar efter att få hem den nu.. men ska hämta allt i helgen eller i nästa vecka.. =)

• hallonflikka

helt snurrig är jag nu.. haha

jag tycker BRIO colour.. den var jätte fin.. =)

Svar på tråden Spjälsäng, hjälp mig välja