• Coca cola light

Vågar ni använda bilbarnstolar från Acta graco?

Vi har köpt en begagnad bilbarnstol av märket acta graco av kompisar till oss. Jag litar fullständigt på våra vänner att stolen inte ska ha varit utsatt för något men nu har jag läst ett test där båda stolarna från Acta graco är helt utdömda. Borde inte stolarna då vara återkallade om de är så farliga? Jag vet inte vi ska göra nu. Vi vill ju ha vår dotter i en säker stol.

En länk till testet.
    www.testfakta.se/Article.aspx

• Svar på tråden Vågar ni använda bilbarnstolar från Acta graco?
  • mammatalman

det bästa är att hitta ett test från det året som stolen är gjord. hur gammal är den den får inte vara för gammal. 7 eller 10år brukar vara bäst före datum. jag har läst i tidigare tester att de har varit bra

• jennyfannyemil

Vi har haft Akta Graco till alla våra tre. De vann bäst i test. Ang testet där de blev "sågade" så har jag läst att de inte riktigt testade dem enligt instruktionerna. Dvs de monsterade den fel och/eller använde ett för tungt barn.

• pemi

Vi har en acta graco cosmic xtp. Jag litar på stolen, den fick ju väldigt bra betyg i finska test om jag inte mins hetl fel. Var något med testet i länken som inte var rätt utfört om jag inte mins fel.

♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • mammatalman

det finns tyvärr bara ett "säkert" test men kan göra för att testa just sin stol o det är o krocka men eftersom man inte vill det så får man titta noga på dtolen den ska sitta så stadigt som möjligt i bilen. åk till närmaste återrförsäljare o få den dit monterad. det verkar enkelt att göra det själv men många har monterat fel. v

Svar på tråden Vågar ni använda bilbarnstolar från Acta graco?