1. Vad jobbar du med? Sjuksköterska på kirurgen.
2. Hur fick du ditt jobb? (Hur började det, med timmar, vikariat, fick du det via kontakter, ansökan osv) Hadde praktik där sista veckorna innan jag tog min SSK - examen. Sen blev jag kvar.
3. Hur ser en dag (läs natt) på jobbet ut för dig? Börjar 21,00 med att få rapport. Går sen ut till alla patienterna och " ser till dem". Går kontroll- rundor kl 00, 02, 04 och 06. + alla gånger patienterna behöver hjälp/ vill nåt. Ger tex smärtstillande, byter dropp, sondvälling. Byter sprutor i ryggbedövn. Blandar läkemedel. Dokumenterar. Byter blöjor, tömmer kissflaskor och kateterpåsar. Vänder, pudrar, smörjer, puffarkuddar. Tar hand om anhöriga. Tar emot akuta patienter .Utför div kontroller tex blodtryck, puls, medvetande osv. och massor, massor mer saker............... rapporterar över kl 06,45 och slutar kl07,00
4. Vad har du för arbetstider och hur många procent jobbar du? Jag jobbar tre-shift = 06,45-15,30, 14,00-21,30 eller 21,00- 07,00
5. Är du nöjd med din lön? (Diplomatisk fråga va?
) Kunde ha varit högre. Tråkigt när man ser att andra med lägre utbildning och ( enligt mig) mindre ansvar på sitt jobb, få bättre lön.
6. Trivs du med ditt jobb? Ja. Jag ångrar inte att jag läste till SSK. Dock kan jag tycka att det är jobbigt att jobba kvällar och storhelger......då jag helst hadde varit med barnen.