• JoiPoi

Någon som skrapat polyperna i näsan!?

Undrar om det är någons barn som gjort en skrapning av polyperna i näsan?! Min dotter ska göra det i januari...
    Har inte fått nåt vidare information om det!
    Hur blir de efeteråt? Jag fick reda på att hon måste va hemma ca 5 dagar efter operationen? Får man åka hem direkt efter operarionen? Blöder det?!

• Svar på tråden Någon som skrapat polyperna i näsan!?
  • skrållan2

Min dotter som är fem år har gjort det en gång. Och ska göra om det om några månader.
    Hon blödde lite grann efteråt bara. Men under operationen så fick hon ner mycket blod i magen så hon spydde rakt ut i bilen på väg hem.
    Om allt gått som det ska så får man åka hem samma dag.
    Jag väntar på operationstid till min pojk som är fem år oxå. Han ska skrapas och evetuellt ska mandlarna bort oxå.

• JoiPoi

Oj Varför ska hon göra det igen!? Min dotter är 14 månader bara! Får man vara med vid själva ingreppet?

• skrållan2

Körteln har börjat att växa ut igen.
    Nej man får inte vara med på operationen. Bara på nersövningen.
    Min dotter har har varit nedsövd fem gånger. Tre gånger då hon blivit opererad både i näsa och hals. Hon har mått jätte bra efter varje gång. Det kan se lite otäckt ut då de är på väg att somna in, de kan rycka lite. Men annars så är det ingen fara.

• skrållan2

Måste bara fråga om hon snarkar mycket din dotter.?
    Min snarkar jätte mycket och har långa andningsuppehåll på nätterna.

• JoiPoi

skrållan: Ok trodde att de försvann helt,läbbigt att de kommer tillbaka!
    Jo hon snarkar, tror det är därför hon vaknar hundra gånger per natt! Hon har gjort det sedan hon föddes. Men sen har hon haft 7 öroninflammaitoner på ca 2,5 månad så äntligen fick vi remiss o hoppas på att hon blir lite friskare!

• skrållan2

Det är inte så vanligt att körteln växer ut igen.
    Min dotter var nog lika gammal som din vid första ingreppet. Då satte de bara in rör.
    Det som är jobbigt när det är så små är att de inte får äta något innan man åker in.
    Jag vet att vi väckte min dotter på natten så att hon inte skulle vara så hungrig på morgen.
    Vi fick sitta i väntrummet i tre timmar innan vi fick komma i på operationen.
    Sen så tog vi med välling som hon fick efter hon hade vaknat efter nedsövningen.
    De vill helst att de ska äta något innan man får åka hem.

• JoiPoi

Ok,det va ju smart att väcka henne på natten o ge välling,hon kommer ju va så grinig! Vi har tid kl 10, hoppas vi slipper vänta.

• Pontusmamma

väntar oxå på tid för våran son på 3år...en fråga bara snarkar era lika mycket jämnt? el?

• skrållan2

Nej. Det är alltid värre då de är förkylda. Det låter nästan som om de ska kvävas.
    Men vissa nätte låter de inte så farligt, men då kan andningsuppehållen vara värre.

• JoiPoi

skrållan: Har dina barn haft mycket öroninflammationer!? Blev det i så fall bättre med operationen!?

• skrållan2

Min dotter hade jätte många när hon var liten. Sen så fick hon rör. Fick även då öroninflammationer, men inte alls lika många. Sen så började hon att höra så dåligt, så då tog de bort rören. Å då började allt om igen. Efter kanske tio öroninflammationer så satte de in rör igen. Och efter det så har hon bara haft en gång på ett år.
    Hon har oxå haft en knöl på halsen som de har tagit prover på. Men den var helt ofarlig.
    Har era oxå haft så? Jag tänkte om det kanske hängde i hop.?

• JoiPoi

Ok,nä ingen knöl här inte... Lillan ska börja dagis 7 januari så då lär det väl bli några inflammationer igen! Blääääää
    Jag åkte själv på öroninflammation nyligen,på båda!

• skrållan2

Jag har själv aldrig haft det som vuxen. Men de som haft det säger att det gör så fruktansvärt ont.
    Min flicka hade jätte on varje gån hon hade. Men min pojk verkar inte ha lika ont som hon. Men på honom verker det hål på efter bara ett dygn.

• JoiPoi

Jag var iof ett öronbarn när jag var liten,o har aldrig haft det som vuxen förän nu,mindes inte hur ont det gjorde.Men nu förstår jag varför de små liven kan skrika i flera timmar! aj aj aj

• från norr

Min dotter tog bort polyperna första gången då hon var ca 2,5 år.
    Sen har hon opererat mandlarna februari förra året, då tog de polyperna igen, de hade börjat komma tillbaka. De använde en ny metod, de brände bort både mandlar o polyper vilket gör att denna gång kan inte polyperna komma tillbaka. Hon hade inte speciellt ont efteråt. Och vilken skillnad, från att varit nästan konstant snorig så är hon nu nästan aldrig förkyld o är tyst då hon sover. Bara en frånvarodag förra terminen o då för magsjuka.

• från norr

Kanske ska svara på frågorna också....

När hon bara opererade polyperna fick vi fara hem någon timme efter uppvaknandet, hon var lite öm, men inte så farligt.
    Andra operationen fick vi fara hem dagen efter.
    Efter andra operationen hade hon knappt ont alls, däremot hade hon ganska länge att det kunde små blöda o hon harkla upp koagulerat blod, samt att hon blött näsblod nån gång vilket hon inte gjort tidigare.

Svar på tråden Någon som skrapat polyperna i näsan!?