Måste man tvätta nya sängkläder innan man använder dem?
Jobbigt isåfall.
Jobbigt isåfall.
Måste måste man inte, men jag gör det. Vill att de ska lukta mitt sköljmedel.
Måste vet jag inte men nog gör jag det. Känns trevligare så.
Nej det -måste- man inte men jag tycker absolut att det är frächt, mkt kemikalier och färgrester i tyger + att man inte vet hur de hanterats med tanke på var de producerats och hur de fraktats.
jag tvättar alltid nyinköpta sängkläder, handdukar samt barnkläder innan de används...
Det blir en helt annan känsla i dom om man tvättar dom dom luktar konstigt och är skumt hala innan tvätt.
JA det måste du för dom är besprutade för att inte mögla
Det är väl upp till dig själv hur du vill. Finns väl inget krav att du måste göra det.
JAg gör det alltid, vill få bort all smuts som finns på dem, få dem lite mjukare och få en godare doft på dem.
Det måste man inte, i så fall står det på tvättrådet.
De blir ju mjukare om man tvättar dem förståss, men håller med TS ..
jobbigt!
Alltså, efter att min tidigare helt oallergiske VUXNE kompis en morgon drog på sig ett par nya (otvättade) bomullskalsonger och fick en fruktansvärd allergichock som höll på att ta livet av honom, är jag extremskeptisk till hur textilier behandlas i samhället/världen idag.
Jag tvättar ALLT, i hög temperatur och med extra sköljvatten innan det kommer i närheten av någon familjemedlem...
Om du inte har nåt emot att ligga i ett lakan fullt med kemiska substanser så måste du inte det. Det finns ingen lag att falla tillbaka på