Kan man som gravid äta ädelostsås ??
Ja, det var som sagt det jag undrade över...Kan jag äta ädelostsås när jag är gravid??
Ja, det var som sagt det jag undrade över...Kan jag äta ädelostsås när jag är gravid??
Om den har kokat går det bra
jajjemensan...! bara du hettar upp osten ordentligt, så är det ingen fara.. (dvs. koka den) Den på tub är pastöriserad. vet ej hur det är med den färska, men det är väl samma där... Jag brukar själv äta ädelostsås, d e lugnt..
Ha D
Mmmmm, förmodar att den är kokad. Tänkte köpa pasta idag - Hemlagad ädelostsås med cremé fraiche och tärnad skinka.... *ler*
Men då är det väl lugnt för är den hemlagad så måste den ju vara kokad, eller hur?! *skratt*. Mums, vad hungrid jag är!!!
Mmmmm, förmodar att den är kokad. Tänkte köpa pasta idag - Hemlagad ädelostsås med cremé fraiche och tärnad skinka.... *ler*
Men då är det väl lugnt för är den hemlagad så måste den ju vara kokad, eller hur?! *skratt*. Mums, vad hungrid jag är!!!
Ojdå, vet inte vad som gick snett - sorry (tre lika) !
hehehe!!!! Lycka till med maten och smaska i dig som aldrig förr då
Låter väldigt Goooootttttttt!!!!!
när du är osäker på vad du inte bör äta kolla in livsmedelsverkets sida
www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx
Tack alla för de snabba svaren....!
PS. har precis skrivit något nytt som förvirrar mig - tacksam för synpunkter!