• kikkolina

Min dotter är född med fibrom!

Jag har nyss fått en underbar dotter!! Hon föddes 9 v förtidigt och med något som heter fibrom som jag aldrig hade hört talas om innan. De flesta får tydligen det vid öronen, som en hudutväxt. Min dotter hade oturen och fick det vid näsan.
    Läkarna säger att det måste väntas att tas bort till hon är 6-8 mån pga narkos.
    Någon mer som fått barn med fibrom. Allt känns lite jobbigt nu i med att de sitter på ett sådant ställe + att näsan ser lite annorlunda ut där det sitter så jag undrar om det kommer se väldigt konstigt ut även när den är bortopererad!

Någon som har erfarenhet som vill dela känslor och oro med mig?

• Svar på tråden Min dotter är född med fibrom!
  • marysoul

förstår att du är orolig, tittade på bilderna, GUD VAD SÖT!!! hon är ju helt underbar! =)
    Jag är ju långt ifrån en läkare, men jag tror inte det kommer synas när det är borta. Såg en dokumentär förut om barn som hade bölder, som var typ lila-blå. ingen aning om vad det kallades, men det var som stora hudutväxter som inte kunde opereras bort i början. men efter-bilderna man fick se såg jättebra ut, och man kunde inte tänka sig att det nånsin funnits en stor lila extraklump där!

Det är så kunniga läkare och fin utrustning, så jag tror du kan se ljust på den framtida näsan! =)

Kram!

• Cad 1955

Har inte heller hört talas om ngt liknande, men jag tycker inte det ser så farligt ut, tror inte heller att det kommer synas ngt efter op.
    Jätte söt lite tjej ni fått, stort grattis.

Mvh Cad

• Mozarts Nachtmusik

inte hört talas om det, men de ser inte ut som om de kommer synas efter op sen .
    tror inte du behöver "oroa dej"

jättesöt liten tjej o stort grattis =)

julmust is the shit!
  • Vintervila

Min dotter har ett litet sånt vid örat, så även jag (vi har på samma ställe). Vi fick välja om vi ville ta bort det men vi lät det sitta för det är inte i vägen. Jag har aldrig störts av det, har aldrig vetat var det var innan hon föddes.