• Casper2004

Domnar bort i fötter och händer ibland...

varför gör man det...går snart in i vecka 17!

• Svar på tråden Domnar bort i fötter och händer ibland...
  • Odetta

Fötterna vet jag inte, men händerna är ganska vanligt att man kan domna bort i. Jag gjorde det senaste graviditeten. Min BM sa att det var Carpel Tunnel Syndrom, men att det skulle gå bort efter graviditeten igen, vilket det gjorde.

*kram*

• Frusna flickan

Kom på att två av mina vänner fick det under graviditeten och det började med att händerna domnade bort eller stack ibland. Den ena fick opereras under graviditeten trots att man inte brukar vilja göra det. För den andra räckte det med stödskenor.

• Frusna flickan

Ja det går bort efter graviditeten för de flesta. Min ena vän är helt bra den andra har lite sviter kvar ännu, 4 mån efter förlossning.

• Casper2004
    Frusna flickan skrev 2007-12-29 22:56:11 följande:
    Oj! Kan vara karpaltunnelsyndrom. Läs gärna här www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp inte. Min kompis hade det.kram och lycka till
    Jag domnar bort i fötterna när jag suttit länge och lika i armarna...hade så när jag väntade sonen...men inte så här tidigt utan det var sista veckorna!
    jaja det går ju över...men undra varför man domnar?!
  • Odetta

Det är något som typ klämms av...ungefär samma som om du suttit på ena benet böjt en längre stund och det somnar. Det går bara lättare och snabbare för kroppsdelar att somna när man är gravid då du har en större mängd vätska i kroppen.

• Casper2004
    Odetta skrev 2007-12-29 23:06:15 följande:
    Det är något som typ klämms av...ungefär samma som om du suttit på ena benet böjt en längre stund och det somnar. Det går bara lättare och snabbare för kroppsdelar att somna när man är gravid då du har en större mängd vätska i kroppen.
    okej...tack då vet jag anledningen!får prata med bm om det blir värre!
  • Don38

ja men det gör mina händer oxå ..kan jag vara skengravid? :)

Svar på tråden Domnar bort i fötter och händer ibland...