• Anonym (Funderar)

Någon som varit gravid UTAN symtom?

Är det någon här inne som  varit gravid utan symtom, ja utan några som helst syntom.

Min mens vill inte komma men för en mån tog de ett gravtest på mig som visade neg men ja blödde bara sparsamt i 2 dagar o sen efter det inget mer
    detta var den 23 Nov.

Maler liiite i livmodern
    Trådiga flytningar ( haft ett tag)
    Humörsvängningar
    och ibland lite ont i tuttarna

Men med mina andra 2 barn så kände jag det fruktansvärt i brösten.
    Ja tror ju inte jag är gravid. menskulle vilja veta OM man kan vara gravid utan symtom.

• Svar på tråden Någon som varit gravid UTAN symtom?
  • zussieq

Hej jag hade inga traditionela symtom, jag trodde att jag hade magsår av all stress på jobbet, men jag var gravid. Jag har dock hört om folk som ej vetat att dom har varit gravida långt in i graviditeten.

• Anonym (Funderar)

OKei...

ja jag tappade min spiral så. men mensen vill bara inte komma så.

Får kanske ta ett test.. vilket ja tror på fett neg men men

• sandra1978

jag har varit gravid utom några symptom, jag hde mens som vanlig oxå.
    Det enda jag reagerade på var att jag var så otroligt trött.
    Jag sökte läkare men han hittade inget på mig så jag beslutade mig för att ta ett gravtest (vet inte varför ) köpte 3 pack och på de första var det negativt men det sista var positivt.
    När jag gjorde undersökningen så såg dom att det var tvillingar i v 12. men allt såg bra ut sa dom.....en vecka senarefick jag mf så det blev chock på chock.

• zussieq

Det skadar ju inte o göra ett test, då vet man ju. kan det inte ta lite tid för kroppen att ställa om sig om man har använt p-piller spiral osv

• suzolina

första graviditeten upptäcktes i vecka 12 nästan och inte pga n ågra symptom utan för att jag insåg att jag hade lite väl många bindor på lager
    andra sökte jag hjälp för min dåliga mage och efter alla prover när läkaren tom uteslutit salmonela så började jag fundera ifall det kunde vara så att ajg är gravid,...mina symptom kom runt vecka 15 både illamående, ont i brösten , ryggvärk mm mm

• Anonym (Funderar)

Okej.

Då vet ajg vad som väntar imorrn bitti.
    Ett gravtest.

nu ska jag iallfall sova .
    Innan barnen vaknar här.

• Anonym

alltså här på FL är ju alla helt galna och letar symtom redan innan ägget hunnit fästa! (även jag själv!)

eftersom man analyserar kroppen till fullo så kan man säkert hitta några krämpor som man kan associera till gravsymtom om det väl visar sig att man är gravid.

alltså, själv har jag vart i bebisverkstan i två år. varje månad nästintill har jag trott jag vart gravid, och skulle nån ha frågat efter mina symtom då så hade jag kunnat rabbla massa saker! dock har det vart nåt annat typ pms eller nåt då jag aldrig blev gravid!
    däremot när jag väl blev gravid så hade jag knappt några symtom före bim alls! stark molvärk i magen bara. starkare än jag är van vid, men det hade lika gärna kunnat vara en extrem mensvärk!

det allra vanligaste är att man inte har symtom så tidigt som före bim!

• Anonym (nope)

det allra vanligaste är att man inte har symtom så tidigt som före bim!

det är inte riktigt sant, många börjar känna humör skillnader ganska tidigt, särskilt om man till vardags lider av pms, helt plötsligt visar de symptomen sig bra mycket tidigare än annars

• Anonym
    Anonym (nope) skrev 2007-12-30 09:17:05 följande:
    det allra vanligaste är att man inte har symtom så tidigt som före bim!det är inte riktigt sant, många börjar känna humör skillnader ganska tidigt, särskilt om man till vardags lider av pms, helt plötsligt visar de symptomen sig bra mycket tidigare än annars
    ja MÅNGA känner det ja! men det är fortfarande vanligare att inte känna något förrän efter bim
  • Anonym

Första barnet hade jag ömma bröst i början av graviditeten annars mådde jag som en prinsessa. Denna graviditet är helt symptomfri än så länge (v.12)

• Anonym (Funderar)

De var inte som jag trodde.

Det bor en bäbis i min mage. Mannen o Jag ska bli 3 barnföräldrar till hösten.

SHIT hur ska detta gå.

3 barn på 2½ år .. oj oj oj.

funderingarna snurrar, vet inte alls hur vi ska göra.

• Anonym

Japp 4 av 5 av mina graviditeter har ja ginte haft några symtom alls.. :P

• Nina 22

Grattis :) Jag är gravid med mitt fjärde barn nu.. är i v 7 ca och har i stort sett inga symptom alls. Känns jättekonstigt eftersom jag har haft både illamående och ömma bröst när jag väntat mina andra men håller tummarna för att allt är bra :)

• Anonym

Jag hade inga symtomer, hade t.o.m "mens" , upptäckte graviditeten i v.19, så visst kan man vara gravid utan symtom.

• Raven80
    zussieq skrev 2007-12-29 23:47:14 följande:
    Det skadar ju inte o göra ett test, då vet man ju. kan det inte ta lite tid för kroppen att ställa om sig om man har använt p-piller spiral osv
    Det tog 3 månader innan vi prickade rätt efter att jag slutat med p-piller som jag hade ätit i 9 år......ha faktiskt läst någonstans att man sparar på fertiliteten/lättare å bli gravid ju längre man äter p-piller vet inte hur mycket saning det ligger i det men men....

Jag hade iaf jätte mensvärk i början och sen skit ont i brösten när jag va gravid å det va tidigt.

GRATTIS till graviditeten och lycka till !!!!   Glad
Svar på tråden Någon som varit gravid UTAN symtom?