• nilla 1972

HALT HUND

MIN HUND HAR HALTAT I TVÅ VECKOR,TRODDE FÖRST HON FÅTT IN NÅGOT I TASSEN,MEN SEN MÄRKTE VI ATT DET KOMMER FRÅN ARMBÅGEN.DET ÄR INTE SVULLET.HON ÄR STELARE NÄR HON LEGAT HON KOMMER INTE OCH SÄGER TILL NÄR HON BEHÖVER UT.ENDA FÖRDELEN MED DET HÄR ÄR ATT HON INTE SKÄLLER SÅ MKT.PÅ ANDRA HUNDAR.HON ÄR SNART 7 ÅR,BOR PÅ ANDRA VÅNINGEN.KORSNING SCHÄFER/COLLIE.INTE RINGT VET.ÄN.
    NÅGOT TIPS??DET ÄR I FRAMBENET HON HAR ONT

• Svar på tråden HALT HUND
  • fantasy

vi har en hane som är halt bak ibland, och det antar jag är pga dåliga leder iom åldern, har inte pratat med veterinär men det ter sig troligast.., inte så mycket att göra åt antar jag, det är som värs då hunden legat länge inne stilla som under natten exempelvis, och så märks det att då hunden galopperat och saktar in så tar han inte emot med det bakben vars hältan visar sig..

vänd dig till veterinären om du är orolig.

• fantasy

kanske skulle tillägga att om hältan satt i ett framben och kommit tvärt som för din hund skulle jag nog rådgöra med veterinären

• nilla 1972

jo jag ska ringa vetr. i morgon.det är ju så att man(jag)väntar ut i fall det löser sig, men nu har det gått så lång tid.

• SofiaD

Min new foundlandshane blev halt bak när han var 5 år. Det var en elakartad tumör i leden. Tycker all hälta ska kollas.

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • Kiitos

hej.
    det kan vara bogbenet fram eftersom den haltar.
    hur gick det hos veterinären?
    hoppas inte det är något allvarligare.
    är det lederna så finns det medicin att gå på.

sköt om dig!

• SofiaD
    nilla 1972 skrev 2007-12-30 14:03:53 följande:
    oj,hoppas det inte är så illa.gick det att tabort tumören?
    Nej, tyvärr fick vi avliva honom knappt ett år senare
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • MissTag

Jag tycker det låter som artros, vanligt på äldre hundar. In till vet och röntga, sen får hunden äta glukosamintillskott och förhoppningsvis blir den bättre.

• nilla 1972

hon är bra igen!!!min hundintresserade vännina kom på nyår.nasserade tessie med liniment och hon fick värktablett 3ggr.
    hon springer som vanligt,lite stel när hon legat men ska ge henne glukosamintillskott.
    tack till alla som "engagerat sig"

• jeanettte

min schäfer/bennersennen haltade isitt framben oxå - det var en lösben bit så vi fick operera... desto fortare man går till vet desto bättre odds... ring direkt

Svar på tråden HALT HUND