• Mitt livs lycka

IVF-graviditet?

Jag och min sambo har haft lyckan att på det första försöket med IVF/ICSI lyckas bli gravida. Jag är nu i åttonde månaden och är beräknad till den 28 februari 2008.

Det jag nu undrar över är om någon vet om det kanske är vanligare att man som IVF:are föder innan BF eller runt BF? Att man går över tiden känns ju kanske inte så troligt i och med att vi vet när befruktningen gått till plus att man i vissa landsting inte heller får gå över tiden om man genomgått IVF.

Ni som blivit grvida genom IVF - när kom er guldklimp till världen? Innan BF (isf hur pass långt innan BF?)

Tacksam för svar!

• Svar på tråden IVF-graviditet?
  • snusans mamma

Vi fick en tjej i mars 2005.Hon kom till genom ICSI.
    Hon var beräknad den 8/3 men kom först den 25 mars.
    De lät mig gå över tiden 14 dagar ,då mätte de mängden fostervatten och såg då att det inte fanns så mycket fostervatten,så jag blev igångsatt.
    Tösen kom först 2,5 dygn senare med akut snitt...
    I vårt landsting (Norrbotten) verkar de inte spela någon roll att det är IVF/ICSI.

• maadicken

jag hade bf 6/3 men blev planerat snittad den 22/2.
    skulle tro att jag hade gått över tiden annars, för det fanns inte ett enda tecken på att det var nära bf.

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • AnRo2

min kompis gick över 6 dagar efter IVF, fick bebis i går kväll, själv har jag BF 2/1 efter IVF/ICSI. I uppsala län är det ingen skillnad mot andra gravida, kontroll på v 42+0 och därefter igångsättning beroende på hur det ser ut senast 42+3.

BF 2/1-08
  • Mitt livs lycka

Tack för era svar! Puffar ytterligare...

• Anne69

Jag skulle bli igångsatt bf+1 eftersom man i Stockholm inte tyckte att en IVF-grav skulle gå över tiden. Väl på BB gick dock vattnet av sig självt, så vi bestämde oss för att avvakta. Inget hände så bf+2 blev det fortsatt igångsättning. På fem timmar var dottern ute. Du får gärna läsa min förlossningsberättelse, ligger på bloggen.

• ame3

Min första kille kom på dagen han var beräknad.Oc 3 år senare kom vår tjej 1 vecka tidigare än beräknat.Lycka till!!!

Svar på tråden IVF-graviditet?