• zasata

Rhodos stad

Det lutar mot en resa dit i slutet av April..
    men hur e det att resa dit med barn? dottern är nästan 1år då.
    Hur e det med mat också?
    erfaranheter?

• Svar på tråden Rhodos stad
  • Poena

Jag var där för 4-5 år sedan.

Maten tyckte jag var jättebra, mycket att välja mellan (inte bara grekiskt), prisklass något billigare än här hemma. Lite jobbigt dock med alla "inkastare" som finns på restauranggator.

Det finns inga stora fina stränder i staden, bara små. Däremot en massa sevärdheter.

• zasata

okej. men med tanke på dottern känns det som det itne blir så mycket ligga på stranden utan mer gå runt och titta äta mat därför jag funderar på staden, så man ahr "allt" och slipper pka buss/taxi också..
    blev ni dåliga av maten?
    sist jag var i väg var jag kass hela veckan dock i bulgarien.. men vil lverkligen inte det igen..

• Poena

Nej, inget problem med maten. Jag blir sällan magsjuk men vet å andra sidan ingen som blivit det i Grekland. Dock undviker jag alltid att dricka och borsta tänderna i kranvattnet.

Det är gångavstånd till många sevärdheter som den antika Stadion, borgen, gamla stan etc. Vi åkte aldrig taxi utan gick runt överallt.

• zasata

okej, det låter bra. nej jag dricker aldrig vatnet tar aldrig is osv..
    hade du barn med dig?

• Bollen82

Vi var på Rhodos i somras..
    Jättefin stad, mycket att se, bra mat...
    Många hade med sig barn så jag antar att det är barnvänligt.. Vi hade dock inga barn..

• patrikiden

De dagarna du vill bada så kan du åka buss till Faliraki, där stranden är fin och barnvänlig.
    Finns också massor av butiker och restauranger också.

• Pettsson82

Rhodos stad är väldigt turistigt. De sätter ut maten på prislistorna relativt billigt sen tar de 60-70 kr för ett glas läsk...Och då är det inte så billigt längre... Tycker inte att restaurangerna hade särskilt bra service... Det är lite "vi skiter i vilket, ni har ätit här en gång och det kommer nya turister nästa vecka", lite tråkig stil! Men Grekland överlag är ju härligt! Semestern blir ju vad man gör den till! Rhodos stad känns kanske lite som en partyhåla för 16-17 åringar, skulle nog ha valt annat ställe om jag åkte med barn...

• zasata

okej vad för ställe skulle du välja?

jag tänker att man kan titta runt bada och "allt" där..  vill inte åka en massa buss också

• Pyff

Vi var på Rhodos i pktober och tyckte att det var en kanon-ö! Var i Rhodos stad en dag och gick i gamla stan - hur mysigt som helst!! Tycker absolut inte att det verkade vara en partystad när vi var där, det är nog mitt i sommaren som det kanske är så..........

Pyff på er!
  • Kaffekopp

Jag älskar Rhodos och Rhodos stad. Där finns allt för alla åldrar, familjer, kärlekspar, ungdomar som vill festa och pensionärer. Många mysiga gator att strosa runt på och även Gamla Stan (även om det är rätt dyrt att äta där och runt omkring) att strosa i och shoppa och kika runt. Ön runt omkring är också vacker och mycket att se om man vill åka runt :)

• patrikiden

Partystad kanske man inte skall kalla rhodos stad för.

Barena ligger nästan alla på samma gata och det finns nog bara ett ställe som kan räknas som ett discotek(storlek). Man blir ganska less på det lilla utbud som de har i rhodos stad när det gäller party livet.

I Faliraki är det mesta bättre, party, turistshopping, maten och stranden.

I Rhodos stad är det roligast att titta på stans byggnader, tycker i alla fall jag.

• Preciosa

Jag har jobbat en säsong i rhodos stad och det fungerar jättebra att resa med barn dit, de har två stränder den ena är lite mer blåsig med större vågor och är mindra bra för barn, men den andra är mer lungn, dock är det småsten och ingen sandstrand, men det finns mycket att titta på i standen och mat kan du få samma som här hemma i stort sett om ni inte är ute efter lokal mat!

• JooCee
    zasata skrev 2007-12-30 16:38:40 följande:
    okej vad för ställe skulle du välja?jag tänker att man kan titta runt bada och "allt" där..  vill inte åka en massa buss också
    I april kan det nog vara ganska kallt och blåsigt, blåsigt är det även under sommaren där. Men om ni nu åker så måste ni besöka "jack´s", ligger mitt i rhodos stad och är den BÄSTA resturangen. Sjukt god mat, inte jätte stort utbut men riktigt vällagat och gott. Bara att fråga efter den.
Svar på tråden Rhodos stad