När ska man ta bort tomtarna??
Jag är sugen på å plocka bort tomtarna nu, tror ni jag får några julklappar nästa år då eller blir StorTomten arg?
Jag är sugen på å plocka bort tomtarna nu, tror ni jag får några julklappar nästa år då eller blir StorTomten arg?
dom kan du ta bort när du vill. jag väntar tills slutet av jan innan jag tar bort dom :) gillar tomtar men vill inte ha dem uppe när det blir påsk :)
Stortomten blir nog superförbannad och drar in alla dina julklappar i tio års tid framöver
Plocka bort tomtarna om du känner för det, mina får nog stanna kvar fram till Tjugonda Knut, mest av bekvämlighetsskäl - blir trött bara av tanken att behöva plocka ner runt 350 tomtar
När man blir less på dem
vet att det inte ä påsk i slutet av jan! men brukar allid glömma nån nånstans o då behöver jag nån mån på mig att hitta de små tomtarna som gömnt sig
Man brukar väl säga:
"Tjugondag Knut, åker julen ut"'
Eller?
Fan, jag läste "jag vill plocka bort tomaterna nu" och trodde du hade blivit knäpp.
Tjugonde dag Knut, kastas Julen ut.
13 Januari när Knut har namnsdag 20 dagar efter jul.
Men jag hade gärna haft kvar allt till våren
Slutet av Januari har jag iallfall minst
vi har inte ens haft tomtar framme då jag hatar tomtar! Men vi kastade ut julgranen idag eftersom jag läste i svd att den ger ifrån sig lika mycket svamp och mögelgifter som ett fuktskadat hus när den varit inne i värmen några dagar. Och skönt att slippa barren. Tog även ner svärmors fula julbelysning. Hon har tack och lov åkt hem..
Man "brukar" väl ta bort dom till tjugonda knut, någon gång i mitten av januari är det nog... vet inte så noga!
Tomtar o julpyssel ryker rätt fort här hemma hos oss, men däremot ljusslingor och annat mysigt får gärna vara kvar!
Jag har slängt ut julen helt och hållet redan Det gjorde jag i förrigår, känns sååå skönt att ha vårgardiner i köket!
Slippa barren ifrån granen är också skönt eftersom kattungen hoppade i den hela tiden