• Victors Mamma Tess

När ska man ta bort tomtarna??

Jag är sugen på å plocka bort tomtarna nu, tror ni jag får några julklappar nästa år då eller blir StorTomten arg?

• Svar på tråden När ska man ta bort tomtarna??
  • mammatalman

dom kan du ta bort när du vill. jag väntar tills slutet av jan innan jag tar bort dom :) gillar tomtar men vill inte ha dem uppe när det blir påsk :)

• S vali s

Stortomten blir nog superförbannad och drar in alla dina julklappar i tio års tid framöver

Plocka bort tomtarna om du känner för det, mina får nog stanna kvar fram till Tjugonda Knut, mest av bekvämlighetsskäl - blir trött bara av tanken att behöva plocka ner runt 350 tomtar

Den late får brått när det blir kväll
  • mammatalman

vet att det inte ä påsk i slutet av jan! men brukar allid glömma nån nånstans o då behöver jag nån mån på mig att hitta de små tomtarna som gömnt sig

• mysrester

Fan, jag läste "jag vill plocka bort tomaterna nu" och trodde du hade blivit knäpp.

• Pingu32

vi har inte ens haft tomtar framme då jag hatar tomtar! Men vi kastade ut julgranen idag eftersom jag läste i svd att den ger ifrån sig lika mycket svamp och mögelgifter som ett fuktskadat hus när den varit inne i värmen några dagar. Och skönt att slippa barren. Tog även ner svärmors fula julbelysning. Hon har tack och lov åkt hem..

• miniGrynet

Man "brukar" väl ta bort dom till tjugonda knut, någon gång i mitten av januari är det nog... vet inte så noga!
    Tomtar o julpyssel ryker rätt fort här hemma hos oss, men däremot ljusslingor och annat mysigt får gärna vara kvar!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • kariba

Jag har slängt ut julen helt och hållet redan Det gjorde jag i förrigår, känns sååå skönt att ha vårgardiner i köket!
    Slippa barren ifrån granen är också skönt eftersom kattungen hoppade i den hela tiden

Svar på tråden När ska man ta bort tomtarna??