• Lillevida

Byte av ersättning..

Min dotter föddes i v 34+5 och gar således ätit Pre Nan Hy. Håller nu på att byta till Baby Semp. Har gjort bytet enligt konstens alla regler med mjuk övergång. Nu ikväll skulle de varit dax att gå över helt till Baby Semp, men jag har fått för mig att hon blivit hård i magen. hon har inte bajsat än idag.. Kan dom bli de av modersmjölkersättning, eller har jag gjort fel på nåt sätt..

Tacksam för råd o tips..

• Svar på tråden Byte av ersättning..
  • hästhov78

ja de kan bli hårda i magen

• cloudberry79

Ja, de kan bli hårda i magen. Ring eran barnavdelning och be om råd, själva fick vi rådet att ge 1ml (1 krm) olja i maten morgon och kväll, det gjorde susen för oss, men som sagt, ring och fråga vad ni ska ta er till! Det är skitjobbigt med en liten spädis som har jätteont i magen...

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Majken72

Våran har också blivit hård ibland tog det 5 dagar. Hemsjukvården visade oss hur man kunde ge magmassage. Fråga dem om tips de visade oss vattenkvarnen och solen och månen fick även ett pappersbeskrivning till. När vi gjort det har hon bajsat inom ett dygn. Dessutom verkar hon gilla det.

• TereseA

ja de kan bli hårda i magen..Köp Semper magdroppar..kan oxå ge lite olja el vatten..

• hockeygirl

finns en modersmjölkersättning från semper som heter lemolac eller liknande so är snällare mot magen och motverkare magknip och att barnet blir hårt i magen det ska finnas i den vanliga mataffären om det är en större t ex ica maxi eller liknande
    lycka till

• Lillevida

Var köper man dom här dropparna ni pratar om?? Är det miniform, eller vad heter dom?

• Kaffekopp

Tyvärr är det väldigt vanligt att barn får ont i magen och blir hårda i magen av Baby Semp :(

Svar på tråden Byte av ersättning..