• Yvonne81

Vad tjänar en butikschef?

Jag har några frågor till er som är butikschefer eller som har sambos, nära vänner osv som är det! =) Eller ni som en gång varit det osv!

Jag undrar vad som är vanligt som startlön när man börjar jobba som butikschef - säg gärna om det ni berättar om är man eller kvinna så jag lätt kan se om det är nån skillnad där! Berätta också gärna vart i Sverige detta är - i alla fall om det är litet ställe, mellan eller storstad!

Tack! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-30 22:00:38:
    Nu hittade jag följande:

12. Butikschef
    a) 17 900 ? 25 300
    b) 25 000 ? 27 000
    c) 28 000 ? 42 000
    Verksamhetens art och omfattning har i regel en direkt påverkan på lönen. Arbetsuppgifterna återfinns främst inom nivå 1, med följande undergrupper: a, b och c.
    a) Arbetsuppgifterna innefattar främst de dagliga sälj- och personalledningsuppgifterna.
    b) här ingår även planering, budgetering, uppföljning
    c) avser befattningar vid stora enheter med uppgifter som att organisera, planera, samordna och dimensionera arbetet inom enheten.

• Svar på tråden Vad tjänar en butikschef?
  • korven72

Jag är inte butikschef, men kom att tänka på att du kan vända dig till ex handels och kolla med dem hur riktlinjerna ser ut...

• Yvonne81

Hur gör jag det då?

svart tulpan skrev 2007-12-30 18:22:30 följande:

Jag är inte butikschef, men kom att tänka på att du kan vända dig till ex handels och kolla med dem hur riktlinjerna ser ut...
  • Yvonne81

Typ Hemtex - alltså säljer sängkläder, gardiner, kuddar osv!

Om man har ut 16.000kr som Landskronatjej83 säger - skattar man då ca 34 % då eller?

• summertime123

jag är chockad... trodde en butikschef skulle tjäna mer :-O!!! o du menar väl att hpn får ut 16 EFTER skatt!??

hade lite planer om att bli butikchef men där sprack den iden

• Yvonne81

Jag kan säga att jag precis fått anställning som butikschef och det är inte alls så låg lön som det hänvisades till ovan! Jag kommer ha ut mer än 16.000kr/mån =)

Jag är bara nyfiken på vad andra tjänar för att se hur jag ligger till i lönen!

summertime123 skrev 2007-12-30 21:35:24 följande:
    jag är chockad... trodde en butikschef skulle tjäna mer :-O!!! o du menar väl att hpn får ut 16 EFTER skatt!?? hade lite planer om att bli butikchef men där sprack den iden
  • JFL

När jag jobbade på Albrekts guld som butikschef hade jag 17 500, före skatt. Inte så välbetalt. Inte för det jobbet jag gjorde.

• Yvonne81

Oj det var verkligen inte mycket!!! Jag har precis gjort en tilläggskommentar med info jag hittade på nätet. Jämför jag mig med den så har jag fått ett mycket bra avtal.

Ditt avtal lät riktigt ruskigt dåligt måste jag säga!

Är fortfarande intresserad av att höra andra - gärna jämföra lönen på de två olika kön också! =)

JFL skrev 2007-12-30 21:57:24 följande:
    När jag jobbade på Albrekts guld som butikschef hade jag 17 500, före skatt. Inte så välbetalt. Inte för det jobbet jag gjorde.
  • JFL

Nu var det 5 år sedan, så lönen har väl gått upp lite, men den var inte hög.

ღTårtJennyღ
  • summertime123
    Yvonne81 skrev 2007-12-30 21:53:42 följande:
    Jag kan säga att jag precis fått anställning som butikschef och det är inte alls så låg lön som det hänvisades till ovan! Jag kommer ha ut mer än 16.000kr/mån =) Jag är bara nyfiken på vad andra tjänar för att se hur jag ligger till i lönen!summertime123 skrev 2007-12-30 21:35:24 följande:
    ok vad bra blev verkligen chockad! grattis till nya jobbet vad e d för slags butik du har fått jobb i?
  • Yvonne81

Tack! =)

Det är för en butik som är typ som Hemtex - säljer sängkläder, kuddar, handdukar och smågrejer till liksom =)

summertime123 skrev 2007-12-30 22:16:09 följande:
    ok vad bra blev verkligen chockad! grattis till nya jobbet vad e d för slags butik du har fått jobb i?
  • LaTjej

Hon sa kanske fel då? Eller så hörde jag fel? Jag reagerade också på det hela... Skulle ALDRIG i mitt liv vilja vara chef då...

Svar på tråden Vad tjänar en butikschef?