• Lillevida

Skillnad på Semper o Nestle?

Ger ju min dotter Pre Nan Hy.. Nu är de dax att börja gå över till nästa steg. Ska jag då välja Baby Semp 1 (semper) eller Nan 1, som ju är Nestle, o samma märke som Pre Nan Hy..

• Svar på tråden Skillnad på Semper o Nestle?
  • hästhov78

vet ej vad ksillnaden är men när vi låg på neon med våra fick de baby semp som tillägg till bröstmjölken men de fick ont i magen och då bytte de till nan 1 och de blev båda bättre!! De sade den är lite mildare för magen så vi har fortsatt med den.. Våra får smepers magdroppar med. Annars ska det vara samma med näring och annat! Men så sade de till oss på sjukhuset

• hockeygirl

det är ingen större skillnad annat än att det är olika märken sonen fick nan på neo men när vi åkte hem fick han semper direkt funkade kanon

• gohappy

Som tidigare skrev så är NAN mildre mot magen, prematurer vad jag har hört har det lite vårt med bajseriet spec om dom får jäntillskott( min son har fortfarande problem och får Laktulos för att kunna bajsa).Om jag inte missminner mej så fanns det i NAN nått som skulle hjälpa mot just bajseriet men inte i semper eller om det var mer järn i semper än Nan. Jag har provat båda när han var pytte och tyckte att NAN funkade bäst!Nu är han 17 mån och anv semper...men jag ska nog ta mej en extra titt på NAN igen för att jämnföra innehållsförteckningarna!
    Lycka till!

• keno

Mina tjejer fick Semper på BB och i början hemma, bytte sen till NAN och magarna blev bättre. Nu äter de inte ersättning längre utan välling och gröt och de gillar inte Sempers utan vill ha Nestle nu med.

Svar på tråden Skillnad på Semper o Nestle?