• snart tre

Blöjhink - onödigt eller nödvändigt?

Hur är det nu, ni som har erfarenhet. Är det nödvändigt att skaffa en blöjhink så att blöjorna inte luktar?

Vi bor tre trappor upp utan direkt tillgång till sopnedkast (sophus finns på gården). Skulle ni skaffa en blöjhink i samma situation? Har ni gjort det och i så fall var det värt pengarna?

• Svar på tråden Blöjhink - onödigt eller nödvändigt?
  • Jennie Brunflo

Vi köpte en hink för 10kr på Rusta. Den har vi tygblöjorna i.
    Vi har en helt vanlig papperkorg med en helt vanlig ICA-påse i till de vanliga blöjorna.

Visst...blöjhinkar fyller säkert en funktion...eller så är det ytterligare en sån där "jättenödvändig" pryl som nya föräldrar måste köpa.

• snart tre

Precis så känner jag också - vill inte släpa hem en massa onödigt skräp. Men det är ju bra att få lite konstruktiv input från andra föräldrar.

• Beppan812

Vi har en men använder den aldrig, den var bra när vi fick första barnet för vi hade skötbordet i sovrummet på övervåningen. Men sen 2a barnet kom och vi flyttade så tycker jag att den är onödig.

• Baronessan

Jag TROR det är en helt onödig pryl. Jag äger ju iofs ingen så det finns säkert folk, som har en sån, som tycker tvärtemot och attd et är världens bästa pryl.

När bebben är liten luktar inte blöjorna speciellt mycket (inte ens bajsblöjorna). Nu när vår dotter börjar bli lite större så luktar både kiss- och bajsblöjorna, men jag knyter in varje blöja i en plastpåse för att minska på lukten.

Tar man bara ut påsen en gång om dagen så är det inga problem att ha en vanlig pedalhink. Det är vad jag tycker.

• Kattmamma

Hej!

Har en vanlig pedalhink som tömmes efter behov dvs. 1-2 ggr per dygn. Billigt och bra.... Ingen lukt hos oss inte...

• Viffy

Vi köpte en sangenic blöjhink och jag måste få säga att det är ett av dom bästa babyinköpen som vi har gjort. Den är kanonbra!

• Angel74

Vi hade inte någon till dottern och kommer inte skaffa nu heller. Bajsblöjorna slänger man ju så fort man kan ändå

• Jennie Brunflo

Jag måste få ställa en följdfråga:

Ni som har Sangenic....har ni provat med vanlig hink eller skräpkorg?

Eller har ni haft Sangenic från start?

• Viffy

Jennie Brunflo:

Vi har haft den från början Men den är jättebra med tanke på att det får plats många blöjor så då slipper vi fylla våran soptunna på en gång med en massa blöjor.

Svar på tråden Blöjhink - onödigt eller nödvändigt?