Solspray okej om man är gravid??
Hej,
är det nån som vet om det är okej att gå och bli "brunsprayad" när man är gravid? Undrar blekfisen.
Hej,
är det nån som vet om det är okej att gå och bli "brunsprayad" när man är gravid? Undrar blekfisen.
Enligt min BM ska det inte vara några problem då det endast lägger sig på den yttre huden och aldrig går in i blodet..
Men jag vet att många hävdar annat när frågan varit uppe tidigare!
Går ju tyvärr inte att söka på gamla inlägg just nu. *muttrar*
Sen undrar jag över det där med om det är så nyttigt att typ andas in... Och om resultatet blir lika bra när man är gravid...
SOm jag har förstått så är inte solspray samma sak som brun utan sol utan en färgspray som färgar huden.. alltså har det inget med sitt eget pigment att göra och störs inte av hormoner och dyl.. men jag vet inte egentligen Bara vad jag hört som sagt..
Ja, jag har ingen aning - har aldrig testat det, men är ganska nyfis iom att man ska undvika att sola när man är gravid och jag vill ju inte vara så här blek som jag är hela sommaren.
Själv så solar jag lite solarium faktiskt.. inte farlig för bebis i sig mer än att den vänder bort dig ifrån ljuset, det värsta som kan hända är väl att man får pigmentfläckar Men jag solar 6 minuter åt gången om jag solar, då ska det väl inte hinna bli såå farliga fläckar tycker man ju..
Har att så kallad Magic Tan ska vara ofarligt även när man är gravid....
Det har tidigare funnits inlägg kring detta här på familjeliv.
I dem stod det att man INTE skulle "spraysola" när man är gravid.
Det var något med ångorna som inte var nyttigt.
Vanlig brun-utan-sol går dock bra.
Om vanlig brun utan sol e ok så bör sprayen också vara det.... Det är brun utan sol som fungerar på exact samma vis och den största skillnaden är sättet det appliceras på. Innehåller dock inte karoten. Hur som helst bör det vara bättre än sol.
www.familjeliv.se/Forum-2-14/m2598304.html
Här står det lite mer..
Tack! Ska nog låta bli och acceptera att jag får vara blek den hör sommaren! .-)
Vad jag hört om solspray så fungerar den precis som brun utan sol men den har dessutom lite färg i sig (som en brunkräm) så man får en effekt meddetsamma. Hör med de som jobbar på stället vad de brukar rekommendera!
kamartina - Det är en som jobbat med det som skriver i den andra tråden som hänvisas till. Hon skriver:
"det var jag som jobbade med detta...
grejen är att den vätska jag använder mig av rekomenderas inte när man är gravid, pga att alla dessa vätskor innehåller mer eller mindre lösningsmedel... jag får inte ens arbeta med det under min grav.. eller dom rekomenderar inte det och jag tar inte risken....
sen har vi ju det med pigmentsfläckar... spray tan aktiverar hudens egna pigment precis som när du solar på riktigt.. då vet vi ju att gravida löper större risk att få pigmentsfläckar.. "
Hej
Jag ska gå och spraya mig på fredag, de på salongen sa att det inte är farligt att göra det när man är gravid för att det som de sprayar med är vanlig sockerlösning...