• Milliemolly

sodastream recept

Vad kan man göra för smak på sodastream?

Jag har provat apelsin.......men vad finns mer?

• Svar på tråden sodastream recept
  • principesa

menar du vilka olika tillsatser det går att köpa? Det finns ju allt möjligt som cola, cola light, lime och massor av annat. Menar du själva kolsyrade vattnet? Jag brukar ha apelsin, lime, citron och gurka. Använd fantasin :) Fick en i julklapp.

• Fru U

Brukar ta saft (fast man får/bör torka av sprutmunstycket som går ner i flaskan då)

Live and let live
  • BeccaGrodan

ja som sagt det finns ju massa olika essenser att köpa till plus att man kan blanda med saft, lätltdryck o allt möjligt..

Fru U: men du kolsyrar väl inte med saft i flaskan? i vår instruktion står att man alltid bara kolsyrar själva vattnet o sen tillsätter smak? hade ju vart lättare om man kunde göra så att man har i allt innan man kolsyrar men är rädd att den kan gå sönder då eftersom det står att man inte ska göra så?

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Fru U

Jodå, visst har jag saften i flaskan när jag kolsyrar (det som kan hända om man tillsätter essens redan innan är att det bubblar över, inget mer)

Live and let live
  • Gotteråttan

Vi blandar med Fun Light och Willys olika lättdrycker. Men alltid efter att man kolsyrat. Och tänk på att aldrig utsätta flaskorna för värme (diskmaskin bl.a.), då kan de explodera.

• javalady

www.sonjo.se/sodast3.htm

Här finns det andra tillsatser än de vanliga som finns på vanliga ställen. Sambon har testat Jockamero (som "normalt sett" kallas Trocadero) och Champis och är jättenöjd. Men vi har även vanlig "fulkola" och "fuljulmust" ( ) som vi kallar dem, sådan man köper på SIBA, Elgiganten, OnOff eller var man nu köper sin SodaStreamer.

• Mamsingen

Fru U:

Plus att sockret kan täppa till munstycket, så hela alltet pajar. Bättre att smaksätta efteråt.

• jeli79

Jag hade gjort cola smak end ag men det var så mycket kvar dagen efter men ingen kolsyra så jag fräste på lite mera.... men det skulle jag inte ha gjort för sen hade jag cola i HELA köket :-S Kommer aldrig göra om det hihi

Svar på tråden sodastream recept