• MammaMikaela

Hjälp! Läs och svara! brottom!

Nu börjar jag bli trött på min treåring som springer upp hela tiden, la henne vid 19.30, och hon har ännu inte somnat, hjälp mig snälla! (orkar inte lägga ner henne mer i sängen)

• Svar på tråden Hjälp! Läs och svara! brottom!
  • Me o Mike

är hon inne i nån fas nu eller har hon alltid varit sån??

• Elis är min kärlek

Ta upp henne då så får hon väl vara vaken tills hon somnar!

• SaramedM

Ta upp henne, låt henne sitta i soffan med er, eller ligga brevid i soffan

• Murklan

Usch vad jobbigt.Det hjälper inte om du ligger hos henne en stund? Inte nån bra lösning men det kan ju hjälpa.

• MammaMikaela

Hon var såhär för ett halvår sen, men har inte varit så på senaste månaderna,hon gråter så fort man lägger ner henne i sängen,springer direkt upp efter att man lagt ner henne,
    har gjort så i mer än en timma, börjar blir trött själv nu.

• ingensignatur

min snart 3åring har gjort likadant hela kvällen, jag la ner henne i sängen, höll fast henne o sjöng för fulla mugar när hon slutade skrika sjöng jag lite tystare o bara några minuter senare sov hon =)

• gbgumman

Tycker du fått bra svar. Antingen ligga bervid eller ta upp henne och låt henne känna hur det är att vara riktigt trött. Nu under helgerna så lät vi sonen vara upp hur länge han ville. Vid halv nio så bad han om att få sova. Sött.

• MammaMikaela

Om jag lägger mig brevid henne, tror hon att vi ska leka, har försökt nu med alla metoder, (nästan iaf)

• SaramedM

låt henne vara uppe
    Det är ju ledigt imorgon

MammaMikaela skrev 2007-12-30 21:21:04 följande:
    Om jag lägger mig brevid henne, tror hon att vi ska leka, har försökt nu med alla metoder, (nästan iaf)
  • peez

HE HE! Jag har också en unge som har hållt på att springa upp och ner sedan 19:30.
    Mitt råd är att du INTE låter henne vara uppe utan följ henne till sängen även om det innebär spring i 2 timmar. Annars tror jag att man får problem med ett barn som ALLTID vill vara uppe tills det somnar.

Svar på tråden Hjälp! Läs och svara! brottom!